۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۶

سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

غرب با آتش بازی می‌کند/ حملات اوکراین را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

 غرب با آتش بازی می‌کند/ حملات اوکراین را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

سخنگوی وزارت روسیه در واکنش به تشدید حملات پهپادی ارتش اوکراین در خاک این کشور به آمریکا و کشورهای اروپایی و اوکراین هشدار داد که آنها «با آتش بازی می‌کنند.»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به تشدید حمله‌های پهپادی در مناطق مختلف این کشور با انتشار بیانیه‌ای به آمریکا، اتحادیه اروپا و اوکراین هشدار داد که آنها دارند با آتش بازی می‌‍کنند.

در این بیانیه آمده است که « در ۱۶ و ۱۷ می، رژیم نئونازی کیف یک حمله گسترده دیگر را با هواپیماهای بدون سرنشین بال ثابت و قایق های بدون سرنشین به کریمه، منطقه کراسنودار و سایر مناطق روسیه انجام داد. بار دیگر مایلیم صریحاً به واشنگتن، لندن، بروکسل و دیگر پایتخت های غربی و همچنین کیف که تحت کنترل آنهاست هشدار دهیم که با آتش بازی می کنند. روسیه چنین تجاوزاتی را در خاک خود بی پاسخ نخواهد گذاشت.

وی در ادامه افزود که در پشت این حملات وحشیانه با سلاح‌های غربی، شبح‌های مقامات آمریکایی و بریتانیایی ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، به وضوح قابل مشاهده است.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به سفر مکرر مقامات غربی به اوکراین تأکید شده که «آنها نه تنها موشک‌های دوربرد و تسلیحات سنگین را به او می‌دهند، بلکه اجازه استفاده از آن‌ها علیه روسیه را نیز می‌دهند و در نتیجه به تشدید بیشتر درگیری کمک می‌کنند.

کد خبر 6109689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس AE ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      بی عرضه ها چراجواب نمیدهند روسیه ؟