۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۰

رییس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای کشور مطرح کرد؛

تاثیرپذیری شاخصه های اقتصادی و فرهنگی در گرو پویایی صنعت کاغذ

 تاثیرپذیری شاخصه های اقتصادی و فرهنگی در گرو پویایی صنعت کاغذ

زرندیه _رییس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای کشور، صنعت کاغذ را تب سنج اقتصاد ایران دانست و افزود: پویایی صنعت کاغذ، شاخصه‌های اقتصادی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل روغنی گلپایگانی ظهر شنبه در آئین بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلوولت کارخانه کاغذ گفت: با توجه به اینکه سالانه حدود ۹۵۰ هزار تن کاغذ در بخش بسته بندی مصرف می‌شود به طور حتم در صورتیکه وضعیت اقتصادی بهبود پیدا کند، در این بخش نیز شاهد پیشرفت خواهیم بود.

رئیس سندیکای کاغذ ایران تصریح کرد: پویایی صنعت کاغذ شاخصه‌های اقتصادی و فرهنگی را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد چرا که کاغذ نقش مستقیمی در شاخصه‌های تولید ناخالص داخلی و همچنین در حوزه فرهنگی نظیر سرانه مطالعه و تعداد کتاب‌های منتشره آن خواهد داشت.

روغنی ادامه داد: میانگین استفاده کاغذ در ایران، اروپا و آمریکا به ترتیب ۲۱، ۵۱ و ۱۵۰ کیلوگرم در هر سال برای هر نفر است و اما این شاخص در کشور ما پایین است و این نشان از نیاز توسعه کشور در این بخش است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۴۲۵ میلیون تن کاغذ در جهان تولید می‌شود که سهم کشور ما یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است، گفت: در حوزه کاغذ تحریر مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر حفظ و پویایی آن دارند، اگر چه نیاز مصرفی ما در این بخش ۳۷۰ هزار تن است اما بیش از این نیاز وارد کشور می‌شود.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای کشور با بیان اینکه ۱۰۴ واحد تولید کننده کاغذ فعال در کشور از بازیافت استفاده می‌کنند، افزود: در تأمین مواد اولیه کاغذ با چالش جدی مواجه هستیم و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی همراه و حمایت گر واحدهای تولید برای تسهیل در واردات باشند.

روغنی، سیاست‌های ارزی کشور در تأمین مواد اولیه را یکی از چالش‌های پیش روی صنعت کاغذ در تأمین مواد اولیه اعلام کرد و گفت: حمایت در این بخش می‌تواند کمک شایانی در تأمین نیازهای این بخش از صنعت را داشته باشد.

کد خبر 6110863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha