۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹

سلیمی طلایی شد؛

تیم ملی تکواندو مردان ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی تکواندو مردان ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی تکواندو مردان ایران با کسب ۷ مدال شامل سه مدال طلا، دو نقره و دو برنز به عنوان نخست مسابقات قهرمانی آسیا دست یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه مبارزات روز پایانی مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا که در اردن جریان دارد و در وزن ۸۷+ کیلوگرم، آرین سلیمی تکواندوکار المپیکی ایران به عنوان قهرمانی دست یافت. این عنوان با برتری مقابل «پارک» از کره جنوبی در دو راند به دست آمد.

سلیمی که با شکست ۲ بر صفر بر دیگر نماینده کره جنوبی به نام «مین بائه مون» به مرحله نیمه نهایی رسیده بود، در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک حریفی از چین را شکست داده و فینالیست شده بود.

همچنین امروز علی خوش‌روش نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم در مبارزه نهایی برابر «جسوربک جایسانوف» از ازبکستان در دو راند شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. این تکواندو کار ایران با غلبه بر نمایندگانی از چین تایپه، ازبکستان و اردن به مرحله نهایی راه یافته بود.

با دو مدال طلا و نقره آرین سلیمی و علی خوش روش، مجموع مدال های تیم اعزامی تکواندو ایران به مسابقات قهرمانی آسیا به ۷ مدال شامل ۳ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز رسید.

با مجموع این مدال ها، تیم ملی تکواندو ایران بعد از هشت سال به عنوان قهرمانی آسیا دست یافت. کره جنوبی، ازبکستان و عربستان در رده های دوم تا چهارم این رقابت ها قار گرفتند.

مدال اوران ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا به این شرح هستند:

مدال طلا
* مهدی حاج‌موسایی در وزن ۵۸- کیلوگرم
* محمدحسین یزدانی در وزن ۸۷- کیلوگرم
* آرین سلیمی در وزن ۸۷+ کیلوگرم

مدال نقره
* علی خوش روش در وزن ۸۰-
* مهران برخورداری در وزن ۸۷- کیلوگرم

مدال برنز
* ابوالفضل زندی در وزن ۵۸-
* متین رضایی در وزن ۶۳- کیلوگرم

همچنین در این رقابت ها و در بخش بانوان ملیکا میرحسینی در وزن ۷۳- کیلوگرم و سعیده نصیری در وزن ۴۶- کیلوگرم زنان نیز به ترتیب صاحب مدال های نقره و برنز شدند.

کد خبر 6110872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha