۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۶

استاندارکرمان:

موزه جیرفت باید فعال شود

موزه جیرفت باید فعال شود

کرمان_ استاندارکرمان با بیان اینکه میراث فرهنگی ازسال‌ها قبل کار احداث موزه جیرفت را آغاز کرده است گفت: آمادگی داریم این ظرفیت بزرگ فعال شود تا برای آینده تاریخ کشور بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی فداکار، ظهرشنبه در مراسم رونمایی از آثار کاوش‌های علمی باستان‌شناختی دهه ۵۰ بازگشتی از موزه ملی ایران در باغ موزه هرندی شهر کرمان گفت: برای آینده پویا و پر رونق ضرورت دارد که گذشته تاریخی خود را بشناسیم و پای خود را در گذشته محکم کنیم.

وی افزود: استان کرمان در حوزه میراثی از جمله آثار تاریخی، گردشگری و صنایع دستی، ظرفیت‌های متنوعی در اقصی نقاط خود برخوردار است و بخش‌های برجسته تمدنی هم در جیرفت و شهداد داریم.

استاندار کرمان، با تاکید بر توجه و حمایت مدیریت استان و وزارت میراث فرهنگی از این آثار جهانی گفت: ساختمان‌های تاریخی در بافت تاریخی شهر کرمان وجود دارد که ظرفیت عظیمی برای حوزه میراث فرهنگی و رونق گردشگری می‌باشد.

فداکار، اظهار داشت: آنچه در مجموعه حاشیه هلیل‌رود وجود دارد از سرچشمه‌های آن تا جازموریان، آثار تمدنی بی‌نظیر است.

وی گفت: قبل از انقلاب و دهه ۷۰ به دلیل بی‌توجهی‌هایی که صورت گرفت بخشی از آثار و اشیای میراثی و تمدنی به غارت رفت و بخش‌های زیادی از آثار تاریخی به شکل غیراستاندارد کشف و به خارج از کشور انتقال داده شد.

استاندار کرمان، با بیان اینکه موزه جیرفت از ضرورت‌هاست افزود: سال‌ها قبل میراث فرهنگی احداث این موزه را شروع کرده است و اکنون ما آمادگی داریم این ظرفیت بزرگ فعال شود تا برای آینده تاریخ کشور بماند.

کد خبر 6111044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha