۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۰

براساس شیوه نامه جدید؛

نحوه نظارت بر شیوه نامه پذیرش دانشجوی استاد محور اعلام شد

نحوه نظارت بر شیوه نامه پذیرش دانشجوی استاد محور اعلام شد

فرایند نظارت و ارزیابی بر حل نیازهای ثبت شده در سامانه نان از طریق اجرای پارساهای استاد محور اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شیوه نامه اجرایی انتخاب موضوعات پایان نامه و رساله از سامانه نان و زمان بندی اجرایی آن برای پذیرش دانشجوی سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ (ویژه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان دوره‌های تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی به روش استاد محور مبتنی بر رفع نیازهای کشور) توسط معاونت آموزشی وزارت علوم تصویب شده و برای پذیرش دانشجو در سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اجرایی می‌شود.

فرایند نظارت و ارزیابی بر حل نیازهای ثبت شده در سامانه نان از طریق اجرای پارساهای (پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و رساله در مقطع دکتری تخصصی) استاد محور به شرح زیر است:

مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ISC بایستی در سامانه، داشبورد ویژه ای برای «نیاز پرداز» تعبیه کند که در آن میزان پیشرفت «نیاز» در سه مرحله تصویب پیشنهاده نهایی در دانشگاه، ارزیابی میان دوره و ارزیابی پایان دوره بر اساس طیف پنج گانه (بسیار عالی، خوب، در حد انتظار؛ ضعیف و عدم پاسخگویی به نیاز) به همراه دلیل توسط «نیاز پرداز» اعلام شود، میان دوره در مقطع کارشناسی ارشد پایان ۳ ماهه اول پس از تصویب پیشنهاده نهایی در دانشگاه و در دوره دکتری پایان شش ماهه دوم پس از تصویب پیشنهاده نهایی در دانشگاه است.

در صورت میانگین ضعیف و عدم پاسخگویی در سمت دانشگاه، معاونت آموزشی وزارت علوم نسبت به بررسی دلایل مشکل از سمت دانشگاه اقدام می کند و در صورت احراز مشکل در دانشگاه می تواند با مصوبه کمیته کارشناسی شورای هدایت دانشگاه را برای مدت مشخصی از پذیرش دانشجوی استاد محور استعداد درخشان محروم کند.

موسسه ISC باید در سامانه داشبورد ویژه ای برای دانشگاه تعبیه کند که در آن میزان رضایت از همکاری «نیاز پرداز» در سه مرحله تصویب پیشنهاده نهایی در دانشگاه، ارزیابی میان دوره و ارزیابی پایان دوره بر اساس طیف پنج گانه (بسیار عالی، خوب، در حد انتظار، ضعیف و عدم پاسخگویی) به همراه دلیل توسط دانشگاه اعلام شود. میان دوره در مقطع کارشناسی ارشد پایان ۳ ماهه اول پس از تصویب پیشنهاده نهایی در دانشگاه و در دوره دکتری پایان شش ماهه دوم پس از تصویب پیشنهاده نهایی در دانشگاه است.

در صورت میانگین ضعیف و عدم پاسخگویی در سمت «نیاز پرداز» یا تخلفات احتمالی، موسسه ISC نسبت به بررسی دلایل مشکل در سمت نیاز پرداز اقدام می کند و در صورت احراز مشکل و تخلف در نیاز پرداز می تواند نیاز پرداز را برای مدت مشخصی از اعلام نیاز برای دریافت پارسا محروم کند.

موسسه ISC همچنین موظف به تعبیه داشبورد گزارش گیری به روز از بخش استاد محور سامانه نان به معاونت آموزشی وزارت است و موظف است کلیه داده های مورد نیاز معاونت آموزشی وزارت را در اسرع وقت در اختیار قرار دهد.

براساس شیوه نامه وزارت علوم، پذیرش استاد محور دانشجوی استعداد درخشان به غیر از طی مراحل پیش بینی شده در این شیوه نامه برای کلیه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی اعم از دولتی، غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیر مجاز است.

براساس این گزارش، «نیاز پرداز» به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، اشخاص حقوقی وابسته به دولت یا نهادهای عمومی، شرکت‌های دانش بنیان و فناور، دانشگاه‌ها یا اشخاص حقوقی دارای مجوز از نهادهای قانونی ذی ربط و مورد تائید دبیر خانه اطلاق می‌شود.

کد خبر 6111084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      0 0
      کلا دکتری پولی و ... شد با این مصوبه