۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۰

نماینده مردم ایلام در مجلس:

صنعت توریسم بهترین راه برای جذب سرمایه گذاری در استان ایلام است

صنعت توریسم بهترین راه برای جذب سرمایه گذاری در استان ایلام است

ایلام-نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: صنعت توریسم بهترین راه برای جذب سرمایه گذاری در استان ایلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، سارا فلاحی ظهر شنبه در جمع مدیران میراث فرهنگی استان ایلام، در راستای همکاری ویژه برای حفاظت از اثر تاریخی چغا سفید شهرستان دهلران قول مساعد داد و گفت: حفاظت از آثار تاریخی و تمرکز روی این آثار یکی از دغدغه‌های ما است که خوشبختانه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با استفاده ظرفیت خیرین در راستای بازسازی، حفظ و نگهداری این آثار اقدامات مثبتی انجام داده است.

فلاحی همچنین در راستای همکاری در جذب اعتبارات از محل مسئولیت‌های اجتماعی قول مساعد داد و افزود: بهینه‌ترین و بی‌دردسرترین صنعت، صنعت توریسم است که می‌توان با استفاده مناسب از این ظرفیت در راستای جذب سرمایه‌گذار در استان نیز اقدامات مفید و مناسبی انجام داد.

وی گفت: نخستین وظیفه میراث فرهنگی، حفاظت و مراقبت از آثار تاریخی و فرهنگی است و شناسنامه هر کشوری آثار باستانی و میراث فرهنگی آن است، آثار باستانی است که قدمت، تاریخچه و تمدن هر سرزمینی را مشخص می‌کند، پس حفاظت و حراست از آنها امری ضروری است و نسل‌های مختلف نیز چون پیشینیان باید از این میراث اجدادی پاسداری کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب سرمایه‌گذار برای رونق ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نظر همه مسئولان مرتبط با موضوع است و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

فلاحی اضافه کرد: صنعت گردشگری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و اعتبارات مورد نیاز برای این موضوع تخصیص یابد و باید نیازها و شاخص‌های گردشگری محاسبه و در جلسات مختلف با حضور مسئولان کشوری اعلام و راهکار ارائه شود.

نماینده مردم ایلام تأکید کرد: در راستای رفع موانع و مشکلات موجود در صنعت گردشگری آن قسمتی که در استان با همکاری مسوولان استانی رفع مشکل شود محقق می‌شود و احیاناً اگر مواردی هم نیاز داشت که در تهران مطرح کنیم، پیگیر خواهیم شد.

کد خبر 6111138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بینام IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      ای بابا ایلام یک هتل مسافرتی داشته باشه خدا خیرتون بده
    • بینام IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      هرکسی از اقوام رفتند مسافرت ایلام گله‌مند از این که یک هتل یک رستوران برای خوابیدن وجود ندارشته گفتم مگه من مقصرم