۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۳۹

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

قهرمانی آسیا نتیجه‌ کار ریشه‌ای در تکواندو بود/ هدف المپیک است

 قهرمانی آسیا نتیجه‌ کار ریشه‌ای در تکواندو بود/ هدف المپیک است

نایب رئیس فدراسیون تکواندو گفت: تکواندو ایران پتانسیل بالایی دارد و این مهم را با قهرمانی در قاره کهن آن هم با تیمی جوان و با آتیه به وضوح مشاهده کردیم.

مجتبی نظری با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: رقابت‌های قهرمانی آسیا در این دوره به دلیل حضور بهترین‌های آسیا و تکواندوکارانی که سهمیه المپیک کسب کرده بودند در سطح فنی بالاتری نسبت به دوره‌های گذشته برگزار شد که خدا را شکر تیم ملی ایران با نمایشی از تکواندو ناب ایرانی بالاتر از همه مدعیان روی سکوی نخست ایستاد و افتخاری بزرگ را رقم زد.

وی افزود: دو سال قبل هم در کره جنوبی تیم ملی ایران شانس کسب موفقیت داشت. اگر از سه نماینده ایران در دیدارهای پایانی حتی یک مدال طلا به دست می‌آمد، این مهم حاصل می‌شد. ولی در همان مسابقات با وجود آنکه تنها مدت کوتاهی از عمر مدیریت جدید فدراسیون می‌گذشت، بعد از یک دوره افول، روزنه‌های از پیشرفت و بازگشت تکواندو ایران به سطح اول دنیا به تصویر کشیده شد.

 قهرمانی آسیا نتیجه‌ کار ریشه‌ای در تکواندو بود/ هدف المپیک است

نایب رئیس فدراسیون تکواندو ادامه داد: در این مدت فدراسیون تکواندو با سرمایه گذاری بر روی جوانان و نگاه به آینده کار زیربنایی را آغاز کرد. برنامه‌های گسترده‌ای که در حوزه آموزش و استعدادیابی طراحی و اجرا شد. حضور مداوم در مسابقات معتبر از جمله رقابت‌های گرنداسلم و گرندپری ها، تغییر در شیوه برگزاری لیگ برتر همه و همه باعث شد تا تکواندو ایران روند رو به رشدی را آغاز کند.

نظری گفت: رسیدن به عنوان قهرمانی آسیا در میان مدعیان اصلی این رشته نشان داد که برنامه‌های هادی ساعی پر افتخار ترین ورزشکار ایران و زحمات رحیمی، دبیرکل با تجربه فدراسیون، مربیان، داوران، تکواندوکاران و پرسنل در مسیر پیشرفت تکواندو قرار دارد.

وی در پایان گفت: با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک، این نتایج نوید موفقیت در این رویداد بزرگ را می‌دهد، ولی نگاه اصلی فدراسیون بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ است که با این جوانان می‌توان کارهای بزرگی را به سرانجام رساند.

کد خبر 6111179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha