۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۱۷

رضایی مطرح کرد؛

اعزام نخستین گروه زائران حج از مدینه به مکه با قطار سریع السیر

اعزام نخستین گروه زائران حج از مدینه به مکه با قطار سریع السیر

مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ از اعزام نخستین گروه زائران ایرانی حج تمتع امسال با قطار سریع السیر از مدینه منوره به مکه مکرمه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا رضایی مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ درباره تمهیدات اندیشیده شده برای اعزام نخستین گروه زائران ایرانی از مدینه به مکه گفت: نخستین گروه از زائران بیت الله الحرام حج تمتع ۱۴۰۳ که بامداد ۲۴ اردیبهشت ماه وارد مدینه شده‌اند عصر امروز شنبه در مسجد شجره مُحرم خواهند شد تا شامگاه لبیک گویان به مکه مکرمه رهسپار گردند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزهای صورت گرفته برای بهره‌مندی همه زائران از قطار سریع‌السیر گفت: انشاالله در موسم حج تمتع امسال همه زائران را از مدینه به مکه و بالعکس منتقل خواهیم کرد.

مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ تصریح کرد: زیرساخت‌های موجود فراهم آمده است و زائران با همراهی و همکاری، از خدمات مدنظر بهره مند می‌شوند.

وی افزود: بهره‌مندی از قطار سریع‌السیر موجب می‌شود تا مسیر بیش از ۶ ساعته زمینی به دو ساعت کاهش یابد و این یعنی زائران در تردد با قطار سهولت و امنیت بیشتری را خواهند داشت.

مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ تاکید کرد: در نخستین روز اعزام‌ها از مدینه به مکه حدود یک هزار و هفتصد نفر به ترتیب بعد از بستن احرام و انجام اعمال، راهی ایستگاه قطار می‌شوند تا هرچه سریع‌تر به مکه مکرمه عزیمت کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: ایمنی در سفر، سهولت و رفاه حال زائران و اهتمام به اعمال و مناسک بدون خستگی و افزایش رضایتمندی زائران از جمله دلایل استفاده از قطار محسوب می‌شود.

وی درباره چمدان‌های زائران نیز گفت: چمدان زائران از روز گذشته به مکه منتقل شده و به محض حضور زائران در مکه، چمدان‌ها پشت در اتاق آنها قرار گرفته است.

مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ برای تمامی زائران کشورمان آرزوی توفیقات روز افزون کرد و بر خدمت رسانی مطلوب به زایران‌در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

کد خبر 6111195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      الان همه زیارتگاه ها جزو لاکچری شده حتی خانه خدا که پولداران می‌توانند بروند
    • جءآد IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      3 0
      خوش به حالشون سفر پر لذتی هستش تا رفتی از شیرینی و لذتش خبر نداری ، وقتژ می ری و بر می گردی دائم دلت هوای اونجا رو می کنه