۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۵۹

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

احیای ریسباف نقطه عطفی برای میراث اصفهان است

احیای ریسباف نقطه عطفی برای میراث اصفهان است

اصفهان- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی و احیای ریسباف با هدف تبدیل آن به موزه منطقه‌ای، نقطه عطفی برای میراث اصفهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طغیانی عصر شنبه در آئین بازگشایی کارخانه ریسباف اصفهان، اظهار داشت: امروز روز مبارکی برای میراث فرهنگی است زیرا تلاش جمعی و یک کار تیمی بی نظیر در مدیریت استان و مدیریت شهری صورت گرفت تا اینکه بتوانیم تنها بازمانده کارخانجات نساجی اصفهان را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: ۱۳ کارخانه نساجی از دوره ۱۳۰۷ تا دهه دوم قرن گذشته شمسی، در اصفهان وجود داشت که از این تعداد کارخانه که اصفهان یک شهر فعال در حوزه نساجی تبدیل کرده بود تنها یک بازمانده برای ما به جا مانده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ به همراه استاندار اصفهان در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ با تمام توان ولی با کمی ناامیدی می‌جنگیدیم که این کارخانه را حفظ کنیم و امروز در فاصله دو سال و نیم، این مهم محقق شد.

طغیانی با بیان اینکه برای احیای ریسباف، آغوش باز این دوره از مدیریت شهری اصفهان را شاهد بودیم، اضافه کرد: احیای ریسباف به عنوان یکی از میراث تاریخی با هدف موزه منطقه‌ای اصفهان را به فال نیک گرفت و این نقطه عطفی برای میراث اصفهان است.

وی با بیان اینکه اصفهان بافت تاریخی گسترده‌ای دارد، اضافه کرد: با وجود این در زمینه حفظ اماکن تاریخی دچار خسران هستیم؛ کاروانسراهای تخت فولاد و استقلال واقعاً وضعیت بدی دارند و امکان دیگری که بی نظیر و عناصر هویتی اصفهان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، کارخانه ریسباف اصفهان، که از دهه ۸۰ به دلیل بدهی به بانک ملی تعطیل شده بود، عصر امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت برابر با ۱۸ می روز جهانی موزه، با حضور مسؤولان استانی و شهری و جمعی از فعالان و علاقه‌مندان حوزه میراث فرهنگی اصفهان بازگشایی شد.

کد خبر 6111209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha