۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۳۳

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی:

۲۴۰۰ پروژه گردشگری در کشور در حال اجرا است

۲۴۰۰ پروژه گردشگری در کشور در حال اجرا است

اصفهان- معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ۲۴۰۰ پروژه گردشگری در کشور با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر شالبافیان حسین آبادی در آئین بازگشایی کارخانه ریسباف اصفهان، با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۶۱۰ پروژه در حوزه گردشگری افتتاح شد، اظهار داشت: هم اینک ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه گردشگری در کشور با هزینه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است که به اذعان وزارت کشور از پروژه‌های برتر هستند.

وی با بیان اینکه ۸۱ پروژه با حجم سرمایه گذاری حدود ۹۷ هزار میلیارد تومان بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: امید است با دستور رئیس جمهوری این پروژه‌ها تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: یکی از مولفه‌هایی که در این زمینه کمک کرد مشوق‌هایی بود که از سوی دولت و شوراهای اسلامی شهرها در نظر گرفته شد و برخی از مصوبات دولتی؛ در این راستا دولت ۲۱ مصوبه حمایتی برای گردشگری گذراند.

شالبافیان با تقدیر از مدیران و نمایندگان استان اصفهان برای تلاش در بازگشایی و احیای کارخانه ریسباف، گفت: مردم اصفهان امروز با اندک اقدام مسؤولان و خدمتگزاران خوشحال هستند.

وی ابراز داشت: تجربه ریسباف نشان گر این است که با کنار همدیگر قرار گرفتن می‌توان برخی از اختلاف نظرها را مرتفع کرد زیرا اگر همکاری مدیریت بانک ملی نبود این هویت تاریخی به مردم و شهر اصفهان بازنمی‌گشت.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: براساس دستور رئیس جمهوری امیدآفرینی ابر پروژه دولت است و ریسباف یکی از آنها است و حدود ۴۷ پروژه دیگر در دولت سیزدهم مثل ریسباف به ثمر رسید که از جمله آنها می‌توان به گوهر پاک در سیرجان اشاره کرد.

شالبافیان افزود: این ۴۷ پروژه احیا شده در جای خود یک شأن ملی بین المللی دارد و در همه این پروژه‌ها به کلید واژه کار تیمی و همدلی می‌رسیم؛ پروژه‌هایی بزرگ مقیاس که از ابتدای دولت گره گشایی شدند و این‌ها هر کدام به مانند نگینی در جغرافیای کشور توانستند گروهی را شاد کنند، هویت جدید بیافرینند و هویت قدیمی را بازیابی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی ریسباف دل مردم اصفهان را شاد کرد و می‌تواند الگویی برای احیای بناهای تاریخی در دیگر شهرهای کشور شود؛ ریسباف را برای اصفهانی‌ها آماده می‌کنیم اما از نقش ریسباف به عنوان اقدام نمادین و الگو نباید غافل شد. به موازات مرمت این بنا لازم است تورهای گردشگری شکل گیرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه از این پس نیز در وزارت پیگیر موضوع ریسباف خواهیم بود و کمک خواهیم کرد، افزود: پیرو بازدیدی که دبیرکل سازمان جهانی گردشگری از نمایشگاه گردشگری داشتند بتوانیم دفتر منطقه‌ای سازمان صنایع دستی و گردشگری را برای اصفهان کسب کنیم و ریسباف نه فقط زمینه ساز بیان هویت اصفهانی‌ها باشد بلکه زمینه آمد و شد صنعتگران صنایع دستی همه دنیا با اصفهان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارخانه ریسباف اصفهان، که از دهه ۸۰ به دلیل بدهی به بانک ملی تعطیل شده بود، عصر امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت برابر با ۱۸ می روز جهانی موزه، با حضور مسؤولان استانی و شهری و جمعی از فعالان و علاقه‌مندان حوزه میراث فرهنگی اصفهان بازگشایی شد.‌

کد خبر 6111260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha