۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۲۸

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

محصولات عشایر استان سمنان ثبت ملی شود

محصولات عشایر استان سمنان ثبت ملی شود

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان تولیدات عشایر این استان را زبانزد و ظرفیت‌های تولیدی این قشر را ارزشمند خواند و گفت: محصولات عشایر استان ثبت ملی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی غروب شنبه در دیدار با مسئولان عشایری استان سمنان به میزبانی دفتر خود با تاکید بر تلاش بیش از پیش مسئولان برای رفع مشکلات عشایر تصریح کرد: حفظ و نگهداری از فرهنگ عشایری باید یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان جامعه عشایری باشد چرا که هویت تاریخی و فرهنگی این قشر یک گنجینه بی‌نظیر برای کشور محسوب می‌شود.

وی نقش عشایر در تولید گوشت، لبنیات و فرآورده‌های لبنی گفت: مکانیزاسیون و به‌روزرسانی تجهیزات تولید، منافاتی با استمرار فعالیت عشایر ندارد و باید زمینه‌ساز رشد بیش از پیش جامعه عشایری شود.

امام جمعه سمنان با اشاره به تولید انواع فرآورده‌های لبنی توسط عشایر استان خواستار ثبت محصولات تولیدی این عشایر در سطوح ملی شد و افزود: عشایر استان سمنان انتظار دارند مسئولان استان به مسیرهای ییلاق و قشلاق و محل استقرار آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مطیعی با بیان اینکه عشایر در تحقق شعار سال نقشی کلیدی و راهبردی دارند اظهار کرد: مسئولان امر باید زمینه صادرات محصولات و تولیدات عشایر به نقاط مختلف جهان بویژه کشورهای همسایه را فراهم کنند.

کد خبر 6111330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha