۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۵۶

درادامه اختلافات مقامات صهیونیست رخ داد؛

ضرب‌الاجل «گانتز» برای «نتانیاهو»

ضرب‌الاجل «گانتز» برای «نتانیاهو»

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ضمن تعیین ضرب‌الاجل برای نخست‌وزیر این رژیم جهت تعیین راهبرد روشن برای جنگ غزه و دوره پس از آن، توافق پیشنهادی اخیر آتش‌بس را متوازن خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اختلافات میان مقامات رژیم صهیونیستی و انتقادات از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

در همین راستا «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بیان کرد: از هفتم اکتبر تاکنون ما با جنگی موجودیتی روبرو هستیم. کسانی که اکنون با ترس در کابینه اسرائیل رفتار می‌کنند و همچنین بخشی از افراد سیاسی، تنها به خودشان فکر می‌کنند.

گانتز ادامه داد: تنها در صورتی در جنگ پیروز می‌شویم که راهبردی روشن داشته باشیم. ما نیازمند تغییر فوری هستیم. نتانیاهو باید میان تفرقه و اتحاد، و پیروزی و فاجعه یکی را انتخاب کند.

وی با تعیین ضرب الاجل برای نتانیاهو گفت: کابینه جنگ باید با فرارسیدن هشتم ژوئن راهبرد جدیدی را که ضامن بازگرداندن اسرای ما و کاهش قدرت حاکمیتی حماس باشد مشخص کند. به نتانیاهو تا هشتم ژوئن مهلت می‌دهم که راهبرد روشنی را برای جنگ و دوره پس از آن مشخص کند. اگر نتانیاهو به این درخواست‌ها پاسخ ندهد از کابینه اضطراری خارج خواهیم شد.

همچنین گانتز نتانیاهو را تهدید کرد که در صورت ادامه روند کنونی از سوی وی، انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما باید اسرایمان را بازگردانیم، قدرت حاکمیتی حماس را کاهش دهیم، غزه را خلع سلاح کنیم و ائتلافی اروپایی عربی را برای مدیریت نوار غزه ایجاد کنیم. توافق پیشنهادی اخیر متوازن است می‌تواند تغییر پیدا کند. دشمن ما سنوار است و ما باید با وی در تعامل و برخورد باشیم.

گانتز ادامه داد: اسرائیل اقدامات درستی را در خصوص مسائل اقتصادی به ویژه در زمان جنگ اتخاذ نکرد. ما برای تحقق منافع اسرائیل اقدام می‌کنیم و با وزیر جنگ چیزی را هماهنگ نمی‌کنیم.

وی ضمن نشان‌دادن آنکه از لحاظ وحشی‌گری تفاوتی با نتانیاهو ندارد گفت: باید در تمامی مناطق نوار غزه از جمله رفح دست به اقدام بزنیم. حماس از طریق گذرگاه رفح توان خود را بازیابی می‌کرد.

کد خبر 6111342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha