۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۵:۱۳

جنایت تازه صهیونیست‌ها در مرکز نوار غزه/ ۱۹ نفر شهید شدند

جنایت تازه صهیونیست‌ها در مرکز نوار غزه/ ۱۹ نفر شهید شدند

حمله هوایی اشغالگران به منزلی در شمال غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، ۱۹ شهید و ده‌ها مجروح و مفقود بر جا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع پزشکی در نوار غزه اعلام کردند که ارتش رژیم اشغالگر دست به جنایتی بزرگ در اردوگاه النصیرات زده و شمار زیادی شهید و مجروح شدند.

تارنمای فلسطین الیوم بامداد یکشنبه گزارش داد که جنگنده‌های اشغالگران بامداد یکشنبه به طرز جنون آمیزی ساختمانی را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه بمباران کردند.

بامداد امروز (یکشنبه)، بر اثر بمباران یک منزل مسکونی در اردوگاه جدید واقع در شمال غرب النصیرات در مرکز نوار غزه توسط نیروهای اشغالگر، دست‌کم ۱۹ غیرنظامی از جمله کودکان و زنان شهید و مجروح شدند.

به گزارش روز شنبه دفتر رسانه‌های دولتی غزه، حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون منجر از مرز ۳۵ هزار و ۳۸۶ نفر فراتر رفته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملاً چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نشریه انگلیسی دیلی میل گزارش داد که طبق یک نظرسنجی بیش از یک سوم دانشجویان دانشگاه‌های انگلستان عملیات ۷ اکتبر حماس (عملیات طوفان الاقصی) ضد رژیم صهیونیستی را نه یک اقدام تروریستی، بلکه نوعی از مقاومت توصیف کردند.

بر پایه نتایج این نظرسنجی، ۳۸ درصد دانشجویان دانشگاه‌های «گروه راسل» مجموعه ۲۴ دانشگاه برتر انگلیس گفته‌اند آنچه حماس در هفتم اکتبر انجام داد، یک اقدام مقاومتی قابل درک بود.

در همین راستا، روزنامه "دیلی میل" به نقل از مؤسسه Stand With Us UK نتایج نظرسنجی برگزار شده میان دانشجویان دانشگاه‌های انگلیس را منتشر کرده که بر پایه آن، ۲۹ درصد دانشجویان گفته‌اند حمله هفتم اکتبر حماس یک عملیات قابل درک مقاومتی بوده است و این درصد در میان دانشجویان دانشگاه‌های «گروه راسل» به ۳۸ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر در ادامه به‌رسمیت‌شناختن کشور فلسطین از طرف کشورهای مختلف، نخست‌وزیر اسلوونی روز شنبه خبر داد که این کشور ماه آینده کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت خواهد شناخت. «رابرت گلوب» نخست وزیر اسلوونی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان، با ابراز تأسف از اوضاع انسانی در نوار غزه، اوضاع باریکه را فاجعه بار خواند.

نخست وزیر اسلوولنی با اشاره به نقض قوانین حقوق بشری در غزه اعلام کرد که در ماه آینده میلادی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد که اختلاف در مواضع کشورهای اروپایی به برقراری صلح کمکی نمی‌کند.

پیش از این، در ماه مارس، مقامات کشورهای اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و مالت در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که آماده به‌رسمیت‌شناختن کشور فلسطین هستند.

هفته گذشته نیز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد که اسپانیا، ایرلند و اسلوونی قصد دارند در ۲۱ ماه مه کشور فلسطین را به‌رسمیت بشناسند و سایر کشورها نیز می‌توانند از آن پیروی کنند.

کد خبر 6111395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha