۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۴۶

قوه قضاییه؛

پروین موسوی به جرم حمل مرفین مجازات شد

پروین موسوی به جرم حمل مرفین مجازات شد

رسانه‌های ضد انقلاب در حالی پروین موسوی را فعال سیاسی معرفی کرده‌اند که این فرد به جرم حمل ۵ کیلوگرم مرفین دستگیر و در یک روند قانونی محاکمه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی اجرای حکم اعدام یک محکوم مواد مخدر، رسانه‌های ضد انقلاب ادعاهایی را در رابطه با پروین موسوی مطرح کرده‌اند؛ از جمله اینکه شبکه اینترنشنال این محکوم را فعال سیاسی معرفی کرده است.

اما برخلاف ادعاهای مطرح‌شده، خانم پروین موسوی نه تنها فعال سیاسی نبوده است، بلکه به جرم حمل ۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع مرفین دستگیر و بر اساس موازین قانونی محاکمه شده است.

ادعا شده است که محکوم‌علیه در زمان اجرای حکم دچار بیماری سرطان بوده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد ادعاهای مطرح شده در مورد بیماری این فرد صحت ندارد و کذب است.

ادعای اینکه نامبرده در زمان دستگیری از کالایی که حمل می‌کرده اطلاع نداشته است نیز صحت ندارد و ساخته و پرداخته رسانه‌های ضد انقلاب است.

بر اساس پیگیری‌های انجام شده، از زمان بازداشت، در مرحله اول و در مرحله‌های بعدی رسیدگی به پرونده و صدور کیفرخواست، اتهام‌ها چندین مرتبه به محکوم‌علیه تفهیم شده است.

همچنین برای این فرد چندین بار درخواست عفو و تخفیف مجازات شده بود که در کمیسیون عفو و بخشودگی مورد بررسی قرار گرفت، اما به‌دلیل حجم زیاد مواد مخدر کشف شده از پروین موسوی، مورد موافقت قرار نگرفت.

این پرونده در مرحله بدوی و فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور سیر قانونی را طی کرده است و حکم پس از تأیید در دیوان عالی کشور، صبح امروز اجرا شد.

کد خبر 6111421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی رضا DE ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      3 3
      احتراما، جالب اینجاست که اگر این 5 نفر قاچاقچی و یا پخش کنندگان مواد مخدر بر اساس آنچه قوه قضائیه ایران اعلام کرده ،در زندان ارومیه اعدام نمی شدند رساناهای خارجی فارسی زبان و مفسرین به اصطلاح حامی حقوق بشر سریعا اعلام می کردند ج.اسلامی حامی قاچاقچیان و پخش کنندگان مواد مخدر است !!!
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      6 7
      اخه با عقل جور در نمیاد یه زن مگه سابقه حمل مواد یا فروش داشته دوما ۵ کیلو مرفین از کجا آورده چرا همدستانش معرفی نمیکنید یا اعدام نمی‌کنید فقط دروغ دروغ
      • واقعیت US ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
        2 3
        اتهام پروین موسوی با مواد مخدر مرتبط اما او متهم ردیف سوم پرونده‌ای بود که متهم ردیف اول آن اعدام شده بود.
    • امیر IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      1 1
      مرگ برمجریان .بانیان شبکه اینتراشغال ودوستداران کودن خائن وطن فروش غربگدایشان درودبرقوه قضاییه،قاچاقچی فاحشه اعدام بایدگرد.
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      3 1
      یه زن بود گناه داشت می بخشید اختلاص که نکرده بود چرا اختلاص گران را اعدام نمی کنید