۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۳

مهر گزارش می دهد؛

همه معلمان مدرسه صائب/ یک دورهمی با صفا در خیررودکنار

همه معلمان مدرسه صائب/ یک دورهمی با صفا در خیررودکنار

نوشهر - قرارمان می شود ساعت به وقت پنج عصر در یک مدرسه روستایی با اهالی مهربانی که برای معلمان سال های دور و نزدیک جشن گرفتند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: قرارمان می‌شود ساعت پنج عصر یک روز بهاری، در یکی از روستاهای توابع بخش مرکزی نوشهر که فاصله چندانی هم با شهر ندارد. برای رسیدن به خیررودکنار باید چند کیلومتری از شهر فاصله بگیرید و از جاده کناره در خیررود، به سمت جنگل‌های بکر هیرکانی بالادست بروید.

مقصدمان مدرسه‌ای است، که در آن یک دورهمی شیرین و خاطره آمیز برگزار شده است و شورا و دهیاری این روستا برخلاف رویه معمول، سنت شکنی کرده و با برپایی این مراسم، از معلمان سال‌های دور و نزدیک تجلیل کرده است.

با آنکه کمی دیر رسیدیم اما جشن را از دست ندادیم. در راهروی مدرسه به ابتکار شورا و دهیاری، میزهایی قرار گرفته و یک محفل و مهمانی با صفا و صمیمی تدارک دیده شده بود.

زمانی که ما رسیدیم، یکی از فرهنگیان قدیمی و بازنشسته از خاطرات دوران معلمی خود در این روستا سخن می‌گفت و مرور خاطرات، لبخند بر چهره مهمانان می‌نشاند.

با رئیس شورای روستا همکلام شدیم و حبیب بصیری از انگیزه و همت شورا برای تجلیل از فرهنگیان بازنشسته سخن گفت و ادامه داد: به مناسبت گرامیداشت مقام معلم، اعضای شورا و دهیاری تصمیم بر آن گرفتیم که از معلمان و پیشکسوتان بازنشسته تقدیر و تشکر کنیم.

وی در گفت و گو با خبرنگار مهر هدف از دورهمی دوستانه و صمیمی را تجلیل از مقام معلم و فرهنگیان ذکر کرد و افزود: در این مراسم هدایای ناقابلی از طرف شورا و دهیاری به این عزیزان تقدیم شده است.

همه معلمان مدرسه صائب/ یک دورهمی با صفا در خیررودکنار

وی مقام معلم را دارای ارج و قرب بالایی برشمرد و کار معلمی را طاقت فرسا و پرزحمت دانست و گفت: ما نیز شاگرد این معلمان بودیم و دراین مراسم، یاد و خاطره فرهنگیان بازنشسته نیز گرامی داشته شد و انتظار داریم این مراسم و سنت به عنوان یک رسم باقی بماند تا هرساله از مقام والای معلمان تجلیل شود.

انتظار داریم این مراسم و سنت به عنوان یک رسم باقی بماند تا هرساله از مقام والای معلمان تجلیل شود

در این مراسم مهمانانی حضور دارند که سال‌های دور و نزدیک در این محل و مدرسه به عنوان فرهنگی و معلم مشغول فعالیت بودند و گردهم آمدن آنان در این محفل خاطرات آن دوران را زنده کرده است.

یک فرهنگی بازنشسته که ۳۲ سال قبل در مدرسه روستا مشغول تحصیل بود، با بیان اینکه چنین مراسمی برای اولین بار در محل برگزار شد، از تلاش‌های شورا و دهیاری روستای خیررودکنار تشکر کرد.

با هر یک از فرهنگیان و معلمان بازنشسته حاضر در این مراسم هم صحبت می‌شدیم، اقدام شورا و دهیاری را قابل تحسین می‌دانستند و از اینکه همکاران سابق و هم محلی‌ها را در این دورهمی ملاقات می‌کردند، خرسند بودند.

به اعتقاد آنان، این اقدام فرهنگی دهیاری و شورا در بزرگداشت مقام معلم می‌تواند به عنوان الگو و نمونه، در دیگر مناطق و روستاها نیز اجرا شود.

حسن متاجی نسب که از سال ۱۳۶۱ در دبستان صائب خیررودکنار به عنوان مدیر مدرسه فعالیت می‌کرد نیز در هم صحبتی با ما گفت: در آن سال‌ها مدرسه در دو شیفت صبح و عصر و به صورت گردشی فعال بود و بیش از ۷۰۰ دانش آموز و ۱۸ پرسنل و معلم داشت.

این فرهنگی بازنشسته گفت: خوشبختانه از میان دانش آموزان آن سال‌ها، افراد زیادی به درجات عالی اعم از پزشک، مهندس، معلم و سمت‌های مختلف در کشور دست یافته و مشغول خدمت هستند.

وی با اظهار اینکه تا سال ۱۳۸۴ افتخار خدمت به عنوان مدیر مدرسه را داشته، از تلاش‌های دهیاری و شورای روستا قدردانی کرد.

حضور بانوان فرهنگی و بازنشسته نیز در این مراسم پررنگ بود. معلمانی که سال‌های سال در مدرسه صائب تدریس کردند.

معلمی عشق است

میترا یزدانی معلم و اهل روستای خیررودکنار نیز با تقدیر از دهیاری و شورای خیررودکنار گفت: اینکه آنان به یاد معلمان و فرهنگیان بازنشسته بودند، جای تقدیر دارد.

وی با اظهار اینکه سال‌های پایانی کاری را در خیررودکنار معلم بوده، معلمی را عشق دانست و گفت: این مدرسه محیط گرم و صمیمی و مدیران دلسوزی داشت و اکنون بسیاری از آن دانش آموزان به جایگاه‌های خوبی رسیدند.

محفل و دورهمی مدرسه صائب با تجلیل از معلمان و فرهنگیان ادامه یافت و کیانوش سمرقندی عضو شورای خیرودکنار با اظهار اینکه در این مراسم از ۵۰ نفر از بازنشستگان و فرهنگیان تقدیر شده است، افزود: این مراسم با همت شورای اسلامی و دهیاری برگزار شد.

وی گفت: معلمان و فرهنگیان طی نیم قرن گذشته تلاش‌ها و زحمات زیادی برای اهالی و دانش آموزان کشیده بودند و نیاز بود با برپایی این مراسم از بخشی از تلاش‌های آنان تقدیر شود.

قاسم متاجی دیگر عضو شورای خیررودکنار نیز با اظهار اینکه معلمان و فرهنگیان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، افزود: تقدیر و تجلیل از این عزیزان گامی کوچک برای قدرشناسی از زحمات بی شائبه آنان است و باید این فرهنگ در جامعه ترویج یابد.

همه معلمان مدرسه صائب/ یک دورهمی با صفا در خیررودکنار

وی به تلاش‌های همکاران خود در شورا و دهیاری در برپایی این مراسم و حضور فرهنگیان و معلمان که دعوت شورا را پذیرفتند، ارج نهاد.

اکبر متاجی نسب و ابراهیم شرج شریفی دیگر اعضای شورای روستای خیررودکنار نیز با اشاره به اینکه این روستا دارای فرهنگیان ارزشمند و مفاخر فراوانی است عنوان کردند، این مراسم برای اولین بار توسط شورا و دهیاری برگزار شد و برپایی و تداوم آن می‌تواند، برای نسل‌های آینده به عنوان یک الگو مطرح شود.

همچنین آنان، داشتن نیروی انسانی متعهد و متخصص و فرهنگیان والامقام را از ویژگی‌ها و برجستگی‌های روستای خیرودکنار بیان کردند.

سلمان متاجی، دهیار روستای خیررودکنار هم معلمان را چراغ راه آینده برشمرد و گفت: همه ما دانش آموزانِ معلمانی هستیم که سال‌های سال زحمت کشیدند و در این روستا نیز فرهنگیان، همواره برای نسل‌های مختلف در تلاش بوده‌اند.

وی شمار جمعیت این روستا را بدون در نظر گرفتن خوش نشینان، حدود سه هزار نفر اهالی بومی اعلام کرد و گفت: مدرسه صائب دارای ۲۷۰ دانش آموز است و بسیاری از فرهنگیانی که تقدیر شدند، در این مدرسه تحصیل و یا تدریس داشتند.

وی ادامه داد: همچنین در این مراسم از خانواده چهار فرهنگی فقید نیز با اهدای لوح یادبود تقدیر شده است.

عکس یادگاری با حضور فرهنگیان و معلمان بازنشسته در کنار اعضای شورای اسلامی و دهیار خیررودکنار، پایان بخش یک دورهمی عصرانه بهاری و باصفا بوده است.

کد خبر 6111433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha