۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۵

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

هشدار بارش شدید در ۹ استان کشور

هشدار بارش شدید در ۹ استان کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش‌های شدید در ۹ استان از جمله خراسان رضوی و جنوبی، از احتمال آب‌گرفتگی معابر و احتمال وقوع سیلاب در برخی مناطق خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق پیش‌بینی کلی سازمان هواشناسی، امروز یکشنبه در شرق خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

امروز و فردا با گذر موج تراز میانی جو کشور در استان‌های واقع در شمال غرب دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در شمال غرب غرب دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، شرق سمنان، نیمه شمالی خوزستان و غرب اصفهان و به‌تدریج در غرب سواحل دریای خزر ابرناکی گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

روز چهارشنبه به‌تدریج از میزان بارندگی در غرب و جنوب غرب کاسته شده و در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و نیمه شمالی سمنان این وضعیت ادامه خواهد داشت. در شرق و شمال شرق کشور نیز ابرناکی و وزش باد گاهی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. پنجشنبه گستره بارندگی در برخی مناطق نوار شمالی کشور است و به‌تدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

امروز در جنوب غرب و تا روز چهارشنبه شمال شرق و شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز دریای خزر و تا روز دوشنبه خلیج‌فارس مواج است.

کد خبر 6111472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      19 3
      قدر این نعمت الهی باید بدانیم از آن بخوبی بهره برداری کنیم باید آب خیز داری را توسعه بدیم از هدر رفت آب وخروج آن از کشور بشدت جلوگیری شود با ایجاد سد
    • باران .از بوشهر IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      8 7
      موفق وموید باشید از زحمات شما بسیار سپاسگزارم 🌹🌹🌹
    • لیندا کیانی IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      8 3
      ممنون
    • مجید.کرمان IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      0 1
      بهبه عجب سامان های آبداری از خاک اروپا ودریای مدیترانه وسیاه می‌رسد .بزن باران بزن باران.ولی کاش وارد جنوب شرق کشور هم میشد واین منطقه را سیرآب می کرد..گرچه امسال جنوب و جنوب شرق شکر خدا سیرآب شد..حالا انشاء الله که دریاچه ارومیه را سیرآب کند
    • IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      1 0
      عالی