۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۵

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

تداوم فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه در گیلان

تداوم فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه در گیلان

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در این استان گفت: فعالیت سامانه بارشی و خنک تا دوشنبه در گیلان تداوم دارد.

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت تناوبی سامانه بارشی و ماندگاری هوای خنک و مرطوب تا اواخر هفته در منطقه است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان گفت: ابرناکی، مه آلود بودن هوا، وزش باد، بارندگی، رعد و برق و بعضی نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

دادرس با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی و خنک تا دوشنبه در گیلان تداوم دارد، تصریح کرد: بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال لغزش و رانش، خسارت به محصولات کشاورزی و جاری شدن سیلاب موقتی دور از انتظار نیست.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان طی این مدت تمهیدات لازم را بیاندیشند، اضافه کرد: انجام مدیریت ورودی و خروجی آب خزانه توسط شالیکاران و پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده حین رعد و برق در این مدت مورد تاکید است.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: در این مدت فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، محکم کردن سازه‌های موقت، عدم توقف و استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

کد خبر 6111494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha