۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۴

جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح:

استان ایلام در دوران دفاع مقدس خوش درخشید

استان ایلام در دوران دفاع مقدس خوش درخشید

ایلام-جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه استان ایلام در دوران دفاع مقدس خوش درخشید، گفت: پاداش مجاهدت مردم ایلام در دوران دفاع مقدس، خادمی زائران اباعبدالله(ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده صبح یکشنبه در صبح‌گاه مشترک نیروهای مسلح استان ایلام، گفت: پاداش مجاهدت و جان‌فشانی مردم ایلام در دوران دفاع مقدس، خادمی زائران اباعبدالله (ع) است که هر ساله میزبانی شایسته برای زوار هستند.

وی افزود: استان ایلام دارای تاریخی کهن و فرهنگی غنی است و اقوام مختلف در طول تاریخ کهن این سرزمین، با صلح و صفا و صمیمیت زندگی و از این مرز و بوم دفاع کرده‌اند.

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده با بیان این‌که استان ایلام در دوران دفاع مقدس بسیار خوش درخشید، یادآور شد: بیشترین زمان دوران دفاع مقدس در استان ایلام بود و رویدادهای منحصر به فرد زیادی در این استان رخ داد که نیاز است در قالب‌های مختلف بصری و هنری به تصویر کشیده شود.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۰۰ بار ایلام بمباران شد اما مردم این استان صبر و استقامت و ایستادگی کردند و در استان ماندند. مقاومت مردم ایلام دشمن را عصبانی کرد و در نهایت در اقدامی ددمنشانه و خصمانه، زمین فوتبال چوار را بمباران کردند و موجب شهادت جمعی از هم‌وطنان ورزشکار در ورزشگاه شهر چوار شدند.

امیر نصیرزاده بیان داشت: قبل از جنگ هشت‌ساله این استان نخستین شهید را به انقلاب هدیه کرد که افتخاری بزرگ برای استان ایلام است. وی اربعین را جزو زنجیره‌های قدرت نظامی جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: در استان ایلام این کنگره عظیم با میزبانی مردم پرافتخار این استان، بسیار باشکوه برگزار می‌شود.

کد خبر 6111564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha