۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰

مدیر پروژه VAR در ایران:

یکی از معتبرترین برندهای VAR در دنیا را به ایران می‌آوریم

یکی از معتبرترین برندهای VAR در دنیا را به ایران می‌آوریم

محسن حکیم مدیر پروژه VAR در ایران تاکید کرد سیستم هایی که قرار است برای VAR وارد شوند از معتبرترین سیستم های روز جهان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حکیم مدیر پروژه VAR در ایران در مراسم افتتاحیه سمینار آموزشی داوران و کمک داوران ویدئویی در مرکز ملی فوتبال در خصوص این دوره اظهار داشت: این کلاس ها با حضور ۲۵ داور و کمک داور و ۱۰ نفر تکنسین کار با VAR برگزار شد. سیلابس های درسی هر دو گروه مشابه است و این آموزش ها در ۵ فاز باید انجام شود. دور اول و دوم این آموزش ها به خاطر مشکلاتی که وجود داشت با هم انجام شد و تا ۱۰ روز دیگر ادامه دارد. دور سوم در تیر و دوره چهارم و پنجم در مرداد برگزار خواهد شد تا داوران برای بازی های لیگ برتر در فصل آینده آماده شوند و لایسنس های خود را دریافت کنند.

او در خصوص کیفیت سیستم کمک داور ویدئویی که قرار است در ایران استفاده شود در مقایسه با کشورهایی مانند انگلیس و اسپانیا گفت: این شرکت EVS قطعا یکی از بهترین و معتبرترین برندهای موجود در دنیا است و کاملاً شناخته شده است. همه آیتم هایی که سیستم کمک داور ویدئویی مانند آفساید لاین و سیستم های ارتباطی را دارد و کاملاً با کیفیت است.

وی در خصوص محل استقرار اتاق VAR گفت: ما دو مدل اتاق داریم که یک مورد به صورت متمرکز است و در آن از یک اتاق ثابت و مرکزی برای تمام ورزشگاه ها استفاده می شود که برای کشور ما در حال حاضر امکان پذیر نیست. نوع دیگر اتاق هم به صورت لوکال است که هر ورزشگاه دارای یک اتاق باشد. تمام ورزشگاه ها را چک کردیم و اتاق ها را در نظر گرفته ایم و به محض اینکه همه دستگاه ها وارد شود این سیستم ها را راه اندازی خواهیم کرد.

وی در خصوص مشکل دوربین های ورزشگاه و کیفیت پایین آنها گفت: ورزشگاه آزادی و نقش جهان از کیفیت دوربین های بسیار بالایی برخوردار هستند. برای بقیه ورزشگاه ها هم قرار است دوربین های اضافه تهیه کنیم که پشت دروازه و بقیه نقاط ورزشگاه تعبیه شود.

مدیر پروژه VAR در خصوص استفاده از دوربین های صدا و سیما گفت: ما با دوربین های صدا و سیما کار نداریم و هدف ما استفاده از دوربین هایی است که برای تصمیم گیری بهتر داوران در اتاق وار مورد استفاده قرار بگیرد.

محسن حکیم در خصوص استفاده از تکنولوژی خط دروازه گفت: تکنولوژی خط دروازه یک تکنولوژی بسیار گران قیمت است و به تجهیزاتی مانند ساعت هوشمند و توپ های دارای سنسور نیاز دارد و ۵۶ دوربین در درون دروازه تعبیه می شود. اما ما قصد داریم با استفاده از یک دوربین که در راستای خط دروازه مستقر شود انجام دهیم.

کد خبر 6111583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha