۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۷

عطوان بررسی کرد؛

تجهیز حزب‌الله به موشک‌های زمین به هوا و دست و پا زدن‌ نتانیاهو

تجهیز حزب‌الله به موشک‌های زمین به هوا و دست و پا زدن‌ نتانیاهو

در حالی که رسانه‌های اسرائیلی از تجهیز حزب‌الله لبنان به موشک‌های پیشرفته زمین به هوا خبر می دهند، نتانیاهو و ارتش صهیونیستی خود را در باتلاق گرفتار دیده و قدرت نجات خود و اسرائیل را ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف فلسطینی و سردبیر روزنامه رای‌الیوم در یادداشت جدید خود درباره تحولات مربوط به نبرد طوفان الاقصی و عملکرد جبهه‌های حامی غزه در این نبرد نوشت، بعد از شکست‌های پی در پی ارتش رژیم صهیونیستی در سه جبهه اصلی جنگ یعنی در غزه، الجلیل و دریای سرخ و دریای عرب در برابر گروه‌های مقاومت و ضربات دقیق و دردناکی که مقاومت به صهیونیست‌ها وارد کرده و نیز افزایش تلفات و خسارت‌های نظامیان و ژنرال‌های اسرائیلی، شاهد کمرنگ شدن اظهار نظرها و تهدیدات نتانیاهو در روزهای گذشته هستیم.

خبرهای خوش ابوعبیده

عطوان در ادامه به سخنان اخیر «ابوعبیده» سخنگوی رسمی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اشاره و اعلام کرد، ابوعبیده در روز جمعه خبرهای شادی بخشی برای میلیون‌ها حامی و دوستدار مقاومت داشت و همین خبرها به همان میزان برای رژیم اشغالگر و شهرک نشینان و حامیان غربی رژیم صهیونیستی دردناک و شوکه کننده بود، جایی که ابوعبیده اعلام کرد در نبردهای ۱۰ روز گذشته ۱۰۰ خودروی نظامی ارتش اشغالگر از جمله تانک‌های مرکاوا و نفربر «نمر» این رژیم توسط رزمندگان مقاومت منهدم شده‌اند. بعد از آن در روز شنبه هلاکت ۱۵ نظامی صهیونیست در کمینی که نیروهای مقاومت در شرق شهر رفح برای این نظامیان گذاشته بودند تأیید شد و همچنین تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست در گذرگاه رفح مورد حمله نیروهای مقاومت قرار گرفته و شماری از آنها کشته و زخمی شدند.

ضربات نظامی مهلک

در ادامه این مقاله به جبهه جنوب لبنان که روز به روز شگفتی‌های بیشتری خلق می‌کند و غافلگیری‌های زیادی برای صهیونیست‌ها دارد اشاره شده و آمده است، در اینجا باید به جبهه دوم نبرد با دشمن صهیونیستی که روز به روز گرم‌تر می‌شود یعنی جبهه جنوب لبنان برویم؛ جایی که تحولات این جبهه موجب تشدید وضعیت رعب و وحشت در صفوف رهبری نظامی و سیاسی رژیم اشغالگر شده است. سرنگونی بالن جاسوسی بسیار پیشرفته ارتش رژیم صهیونیستی که تحرکات در لبنان، اردن، مصر، عراق و عمق اراضی اشغالی را رصد می‌کرد توسط حزب الله و با پهپادهای انفجاری مجهز به موشک‌های دقیق یک ضربه نظامی مهلک به رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. همچنین باید عملیات‌های پهپادی حزب الله به پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در «طبریا» برای اولین بار طی سال‌ها را هم به مجموعه ضرباتی که حزب الله به اشغالگران وارد کرده اضافه کنیم.

عبدالباری عطوان در ادامه به درماندگی ارتش و مقامات رژیم اشغالگر در برابر عملیات‌های حزب‌الله اشاره و تاکید کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «یوآف گالانت» وزیر جنگ این رژیم طی دوره اخیر زبان در کام کشیده‌اند و دیگر تهدیدی از جانب این دو برای نابودی لبنان و بازگرداندن این کشور به عصر حجر نمی‌شنویم. بلکه امروز می‌بینیم که شمال فلسطین اشغالی یعنی منطقه الجلیل به عصر حجر برگشته، زیرا خالی از سکنه شده و شهرک نشینان از آن به مناطق امن در مرکز و جنوب فلسطین اشغالی فرار کرده‌اند تا به ۲۰۰ هزار شهرک نشین دیگری که گریخته‌اند بپیوندند.

کابوس موشک‌های زمین به هوا

این تحلیلگر برجسته فلسطینی تصریح کرد، اگر اخبار رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر اینکه حزب‌الله به موشک‌های زمین به هوا با قابلیت سرنگون کردن جنگنده‌ها و پهپادهای اسرائیلی مجهز شده، صحت داشته باشد که البته درست هم به نظر می‌آید، ساعت صفر برای انفجار یک جنگ گسترده نزدیک شده و آنچه که این حقیقت را ثابت می‌کند، نگرانی و عجله مقامات آمریکایی جهت جلوگیری از انفجار این جنگ و عواقب خطرناک آن است که منطقه و کل دنیا را به سمت جنگی تمام عیار سوق می‌دهد.

عطوان ادامه داد، نتانیاهو و ژنرال‌های او قدرت به راه انداختن یک جنگ گسترده علیه لبنان را ندارند و نمی‌توانند به هیچ وجه تهدیدات خود را مبنی بر تبدیل کردن بیروت به یک غزه دیگر عملی کنند زیرا چنین اقدام احمقانه‌ای از جانب ارتش صهیونیستی با واکنشی برق آسا از جانب حزب الله مواجه خواهد شد و ده‌ها هزار موشک و پهپاد از جنوب لبنان سراسر فلسطین اشغالی از جمله حیفا، تل آویو، صفد و طبریا را هدف قرار داده و ویران خواهند کرد.

سردبیر رای‌الیوم افزود، نکته قابل توجه اینجاست که رهبری حزب الله در سکوت عمل می‌کند و برنامه‌های خود را به شکل عملی و نه صرفاً در حد حرف و مانور رسانه‌ای پیش می‌برد و انجام عملیات‌های پیشرفته و ارسال پیام‌ها با موشک به رژیم اشغالگر را جایگزین حرف کرده است. در این میان ژنرال‌های نتانیاهو طی هفت ماه گذشته در غزه شکست بزرگی خوردند و هرگونه اقدام احمقانه برای گسترش جنگ در جبهه شمالی فلسطین اشغالی و جبهه جنوبی در دریای سرخ و دریای مدیترانه به مثابه خودکشی بوده و این خودکشی از سوی فرد شکست خورده‌ای مانند نتانیاهو و کابینه از هم پاشیده او بعید نیست؛ به ویژه اینکه هیبت و بازدارندگی ساختگی رژیم صهیونیستی نابود شده و کابینه این رژیم قادر به تحقق امنیت برای شهرک نشینان صهیونیست نیست.

در پایان این مقاله تاکید شده است، رژیم صهیونیستی با حمله همه جانبه به شهر رفح قبر خود را حفر می‌کند و آخرین امید برای حفظ آبروی نداشته و بر باد رفته خود را از بین می‌برد؛ زیرا این یک اشتباه مهلک خواهد بود و گردان‌های مقاومت امروز در اوج آمادگی هستند و از نبردهای شمال غزه درس گرفته و منتظر شکاری گرانبها در رفح می‌باشند. هلاکت ۱۵ نظامی صهیونیست در شرق رفح در اولین کمینی که رزمندگان مقاومت برای اشغالگران گذاشته بودند به عنوان پیش درآمدی برای مراحل بعدی است.

کد خبر 6111690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یک مسلمان IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      آن تنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم مقاومت وصبر وبرباری ملت مظلوم فلسطین وحمایت دوستان خدا ونفرت الهی محقق شده وظالمان درسراشیبی سقوط ونابود حتمیند