۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶

معاون آموزش و پرورش اردبیل:

سبک تربیت اسلامی منحصر و منطبق با فطرت انسان هاست

سبک تربیت اسلامی منحصر و منطبق با فطرت انسان هاست

اردبیل- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سبک تربیتی اسلام منحصر به فردترین و تنها سبک منطبق با فطرت انسان ها در جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح یکشنبه در همایش علمی – آموزشی «تربیت در فرهنگ رضوی» به مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: با وجود تنوع سبک های تربیتی در دنیا تنها سبک تربیتی اسلام منحصر به فردترین و تنها سبک منطبق با فطرت انسان ها در عالم هستی است.

وی خاطرنشان کرد: در کلام الهی و نیز سیره تربیتی ائمه معصومین مفاهیم مرتبط با اهمیت و جایگاه تربیت، اصول و مبنای تربیت فرزندان و اعتدال تربیتی در قالب تمثیل ها، استعارات، داستان ها، الگوها و روش ها به خوبی مشهود بوده و این ظرفیت بزرگ تربیتی همواره به مثابه چراغی روشنگر پیش روی مربیان و متربیان قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اهمیت تجربه نگاری در حوزه تعلیم و تربیت گفت: رویداد «الف تا» فرصت و ظرفیت خوبی است که فرهنگیان استان در حوزه آموزشی، تربیتی و مشاوره ای تجربیات ارزنده خود را ثبت و در اختیار سایر همکاران خود قرار دهند.

مشکی افزود: گاهی یک تجربه موفق می تواند مسیر موفقی را پیش رو قرار دهد یا از یک مسیر غلط تربیتی جلوگیری نماید که در هردو مورد سرمایه های انسانی و سرمایه های مادی تعلیم و تربیت نفع خواهد برد.

وی بیان کرد: فرهنگیان استان تا ۳۱ اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه به تارنمای alefta.ir تجربیات تحول آفرین خودرا ثبت کنند.

در ادامه این مراسم رییس اداره تبلیغات اسلامی اردبیل با اشار به موضوع تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی اظهار کرد: نقش الگوی ائمه معصومین (س) به دلیل اتصال به منبع عظیم کلام الهی همواره تازه بروز و دارای طراوت خاص می باشد.

حجت الاسلام محمدباقرغلامی مخاطب شناسی، شناخت نیازهای ذاتی و اکتسابی متربیان در کنار علم به مهارت های ارتباط موثر با کودکان و نوجوانان را دو کلید واژه موفقیت مربیان در تربیت دانست.

وی افزود: این دو موضوع در شیوه و اسلوب تربیتی ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا (ع) کاملاً مشهود است و سیره تربیتی آن حضرت مبتنی بر نیاز جامعه و مخاطبین بود.

کد خبر 6111742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha