۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۸

مدیرکل صمت کردستان:

۵۸ درصد مساحت کردستان تحت پوشش پرواز ژئوفیزیک هوایی قرار گرفت

۵۸ درصد مساحت کردستان تحت پوشش پرواز ژئوفیزیک هوایی قرار گرفت

سنندج- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۵۲ هزار کیلومتر مربع معادل ۵۸ درصد از مساحت استان تحت پوشش پرواز ژئوفیزیک هوایی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار خلیقی پیش از ظهر یکشنبه در آئین اختتامیه طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معادنی استان کردستان اظهار کرد: در راستای نهضت اکتشاف مواد معدنی در کردستان با همت سازمان زمین شناسی کشور در خرداد ماه ۱۴۰۱ شروع طرح تحول سه جانبه زمین شناسی و اکتشافات معدنی در قالب توافق سه جانبه بین بخش معدنی کشور، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور و معاون فناوری معادن وزرات صمت انجام شد.

وی افزود: این طرح تحت عنوان پرواز ژئوفیزیک هوایی در استان کردستان آغاز شد و کردستان دومین استان طرح تحول سه جانبه زمین شناسی در کشور بود.

خلیقی خاطرنشان کرد: این پرواز ژئوفیزیک هوایی در کردستان در ۱۵ هزار و ۶۲۵ کیلومتر مربع انجام شد و ۵۲ هزار کیلومتر مربع از مساحت استان معادل ۵۸ درصد مساحت استان را در بر گرفت.

مدیرکل صمت کردستان اذعان کرد: این نتایج در زمینه آهن، طلا، مس، سرب و منگنز در استان تحول آفرین است.

وی با اشاره به اهداف کلان طرح تحول افزود: توسعه مناطق کم برخوردار و اشتغال مولد، استفاده از ظرفیت نیروی متخصص بومی از جمله این اهداف خواهد بود.

خلیقی یادآور شد: از اهداف کلان دیگر اجرای این طرح تحولی تولید اطلاعات زیرساخت براساس آمایش زیر زمینی است که به ذخایر پنهان منجر می‌شود.

مدیرکل صمت کردستان اعلام کرد: این اتفاق دستاورد عظیمی است که در استان کردستان رقم خورده است.

کد خبر 6111770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha