۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۳

نخستین دوره آموزشی کانون طلاب در کرمان برگزار شد

نخستین دوره آموزشی کانون طلاب در کرمان برگزار شد

کرمان- نخستین دوره آموزشی کانون طلاب سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با حضور ١٠٠ نفر در کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام یونس بختی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار داشت: نخستین دوره آموزشی کانون طلاب بزرگداشت شهید حجت الاسلام علیرضا محمدی پور توسط استان کرمان به صورت آزمایشی در سطح کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در سازمان جوانان کانون‌های متعددی فعالیت می‌کند، افزود: کانون طلاب یکی از مهم‌ترین کانون‌هایی است که در برنامه‌های عام المنفعه، بشردوستانه و علی الخصوص امدادرسانی در حوادث نقش بسیار مهمی دارد.

بختی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را توانمندسازی طلاب و روحانیون عنوان کرد و گفت: این کانون‌ها و آموزش طلاب به صورت استانی، منطقه‌ای و کشوری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اولین اردو به صورت آزمایشی در کرمان با حمایت رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و همکاری جمعیت هلال احمر این استان برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر یادآور شد: این دوره آموزشی به مدت ۲ روز برگزار شده است.

وی گفت: فراگیران در روز اول مباحثی در راستای توانمندسازی طلاب در زمینه‌های فرهنگی، معرفتی و دینی با عنوان احکام امدادی، رسانه، بایدها و نبایدهای حضور طلاب در بحران و بحث ارتباط مؤثر آموزش دیدند.

بختی با اشاره به اینکه اعضای شرکت کننده در این برنامه با مباحث اولیه امداد و کمک‌های اولیه آشنایی دارند، تصریح کرد: در قالب آموزه‌های امدادی دادرس پیشرفته، (اسکان و تغذیه اضطراری، کمک‌های اولیه روان شناختی (تیم سحر) آموزش دیدند.

یادآوری می‌شود: مراسم اختتامیه این برنامه با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سازمان جوانان، رئیس اداره دانشجویی و جوانان سازمان جوانان، مشاور و رئیس قرارگاه جهادی پیامبر اعظم، حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی نماینده مجلس خبرگان رهبری، خانواده شهید سلطانی نژاد و محمدی پور برگزار و در پایان مراسم طلبه‌های برتر و خانواده‌های شهدا نیز تجلیل شدند.

کد خبر 6111788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha