۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد؛

ضرورت حفظ اعتماد مردم به قوه قضاییه

ضرورت حفظ اعتماد مردم به قوه قضاییه

قم- رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نباید اجازه داد تا بواسطه تخلف برخی افراد اعتماد مردم به قوه قضاییه کاسته شود و از بین رود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی معاون اول جدید قوه قضائیه بیان کرد: دستگاه قضا پناهگاه و ملجا مردم است و مردم در صورت بروز مشکل، این نهاد را جایی برای دریافت حق خود می‌دانند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه انتظار می‌رود نسبت به قضاتی که منصوب می‌شوند نظارت بیشتری صورت گیرد افزود: این امر موجب خواهد شد تا مردم احساس کنند از جایگاهی دیگری نیز رصدهای لازم صورت می‌گیرد و تذکرها به موقع ارائه می‌شود و در مواقعی نیز تشویق‌ها انجام می‌پذیرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: نباید اجازه داد تا بواسطه تخلف برخی افراد اعتماد مردم به قوه قضائیه کاسته شود و از بین رود و در این راستا نیاز است تا دوره‌های آموزشی مورد نیاز برای قضات برگزار شود.

وی با بیان اینکه اگر حدود الهی تعطیل شود در این صورت شاهد بروز هرج و مرج خواهیم بود افزود: از سویی دیگر اگر حدود الهی به صورت کامل و با رعایت جوانب امر اجرایی شود در این صورت جامعه نیز حیات خواهد یافت.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه عنوان کرد: قضات باید حقوق مناسبی داشته باشند، تا نگاه به جای دیگری نداشته باشند.

امام جمعه قم با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب در زمینه عملکرد دستگاه قضائی بدان تاکید دارند ضرورت حفظ کرامت مراجعین است افزود: در قوه قضائیه باید تلاش شود عزت مراجعان حفظ شود و افراد با رضایت از این دستگاه خارج شوند.

کد خبر 6111843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha