۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان:

اوج فعالیت سامانه بارشی در اصفهان چهارشنبه است/ احتمال وقوع سیلاب

اوج فعالیت سامانه بارشی در اصفهان چهارشنبه است/ احتمال وقوع سیلاب

اصفهان- رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سامانه ناپایدار بارش زای جدید اواسط هفته از نیمه غرب استان فعال می شود و اوج فعالیت آن روز چهارشنبه خواهد بود.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از روز سه شنبه یکم خرداد تا پایان هفته با ورود سامانه ناپایدار از سمت غرب و شمال غرب شاهد ناپایداری خواهیم بود که اوج فعالیت آن در روز چهارشنبه است و همه مناطق استان را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: از روز سه شنبه تا پایان هفته افزایش ابر، وزش باد شدید و تند باد لحظه‌ای در مناطق شرق و شمال و احتمال گرد و خاک محلی و رگبار و رعد و برق و تگرگ پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، سقوط از ارتفاع و ایجاد روان آب جاده‌ای، شهری و روستایی در مناطق مختلف استان وجود دارد.

امینی اضافه کرد: وضعیت جوی استان تا فردا صاف و در ساعات بعدازظهر گاهی رشد ابر همراه با وزش باد و گاهی تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان سه تا پنج درجه کاهش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۸ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 6111846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha