۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۴

معاون آبفای استان قم خبر داد؛

شناسایی ۲۵۶۷ انشعاب غیرمجاز در قم/بدهی ۱۲۰۰ میلیارد ریالی مشترکان

شناسایی ۲۵۶۷ انشعاب غیرمجاز در قم/بدهی ۱۲۰۰ میلیارد ریالی مشترکان

قم- معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب قم از شناسایی ۲ هزار و ۵۶۷ انشعاب غیرمجاز آب در این استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد پیرحاجاتی به ارائه گزارشی از عملکرد معاونت خدمات مشترکین و درآمد آبفای قم پرداخت و گفت: شهر قم دارای کمترین میزان کنتور خراب آب در کشور است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ۹۷ به منظور تعویض کنتورهای خراب مشترکین اظهار داشت: در این مدت با اقدامات صورت گرفته تعداد کنتورهای خراب در سطح استان با ۳۶۰ هزار انشعاب، از ۱۳ هزار به کمتر از هزار کاهش پیدا کرده است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه تعویض کنتورهای خراب، کاهش هدر رفت آب و دقت در اندازه‌گیری میزان مصرف را به دنبال خواهد داشت، یادآور شد: در هر دوره قرائت، کنتورهای خراب شناسایی شده و نسبت به تعویض آن اقدام می‌شود.

وی در ادامه از شناسایی ۲ هزار و ۵۶۷ انشعاب غیرمجاز آب در سطح استان و تبدیل آن به مجاز خبر داد و خاطرنشان کرد: دست‌کاری وسایل اندازه‌گیری، گرفتن انشعاب از سه راه قبل از کنتور و بهره‌برداری مستقیم از شبکه از جمله تخلفات این مشترکین بوده است.

پیرحاجاتی در خصوص نحوه برخورد با مالکین انشعابات غیرمجاز گفت: در مرحله نخست برای برخورد با این افراد از اختیارات قانونی خود طبق ضوابط ابلاغی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور استفاده می‌کنیم اما در صورت عدم همکاری بهره بردار غیرمجاز از طریق مراجع قضائی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت که تبعات خوبی برای متخلفان به دنبال نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ در فروش حق انشعاب آب عملکرد پایین‌تر از سال قبل از آن داشتیم ابراز داشت: در سال گذشته ۶ هزار و ۶۴۴ انشعاب آب در استان واگذار و ۶ هزار و ۸۵۹ انشعاب نیز نصب شده است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: در حوزه نصب انشعاب فاضلاب نیز این اتفاق افتاده و با کاهش محسوس نسبت به قبل تنها ۷۳۲ انشعاب فاضلاب در سال گذشته نصب شد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به مطالبات هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی شرکت آب و فاضلاب از مشترکان در حوزه آب‌بها تصریح کرد: این میزان مطالبات ۲۵ درصد درآمد یک‌ساله آبفا است که اگر به موقع پرداخت نشود منجر به کاهش سطح خدمات ارائه شده خواهد شد.

پیرحاجاتی از مشترکان خواست تا به منظور استمرار و ارتقا خدمات‌دهی شرکت آب و فاضلاب به مشترکان نسبت به پرداخت آب‌بها در مهلت زمان اعلامی اقدام کنند.

کد خبر 6111850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha