۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰

فرماندار شفت:

مدیریت پسماند نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است

مدیریت پسماند نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است

شفت- فرماندار شفت با اشاره به استمرار شنبه‌ های محیط زیستی پاک در این شهرستان گفت: مدیریت پسماند در شهرها و روستاها نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان شفت که در فرمانداری برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: موضوع مربوط به پسماند قسمتی به ماشین آلات و تجهیزات ارتباط دارد بخش عمده‌ای به فرهنگ سازی و آموزش تفکیک مرتبط است.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش‌های لازم درباره تفکیک زباله از مبدا و فرهنگ سازی در این زمینه بیان کرد: در موضوع مدیریت پسماند و رفع مشکلات مربوط به زباله باید درصد بیشتر انرژی ما را برای فرهنگ سازی و آموزش گذاشته و درصدی برای فراهم سازی تجهیزات، ماشین آلات و امکانات مرتبط به آن صرف کنیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه در گذشته جمع آوری زباله در روستاها انجام نمی‌شد، اضافه کرد: اکنون نیز باید با فرهنگ سازی و آموزش‌های لازم در روستاها به گذشته برگردیم تا بتوانیم با همکاری مردم پسماند را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت پسماند در شهرها و روستاها نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است، اضافه کرد: شنبه‌های محیط زیستی پاک در شهرستان شفت استمرار دارد و مسئولان و مردم مشارکت داشته باشند.
نقدی با اشاره به اینکه در بعضی از قسمت‌های شهرستان و تعدادی از روستاهای ما اقدامات خوبی در جهت مدیریت پسماندها صورت گرفته است بیان کرد: امیدواریم این اقدامات مداومت داشته باشد، به عنوان مثال در یکی از اقدامات خوب و تأثیر گذار در شش ماهه تولید زباله بیش از ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه روستای ناصران به عنوان روستای سبز در شهرستان معرفی شده است، گفت: باید تلاش کرد که تمامی روستاهای این شهرستان عاری از تولید زباله باشند و ساکنین روستاهای شهرستان نسبت به پاکسازی و تفکیک زباله از مبدا در منازل خود اهتمام وِیژه داشته باشند تا از بروز خطرات و معضلات زیست محیطی  جلوگیری به عمل آید تا محیط زیست پاکی را داشته باشیم.

نقدی با اشاره به اینکه محیط زیست نعمتی ارزشمند و می‌بایست ضمن حفظ آن، به نسل‌های آینده منتقل گردد تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید برای حفظ محیط زیستی همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند در شهرها و روستاها نیازمند فرهنگ سازی و آموزش است و باید به این امر مهم توجه جدی شود، گفت: هر امری را که مردمی کردیم موفق بوده‌ایم بنابراین ضرورت دارد در موضوع مربوط تفکیک نیز از الگوهای مردمی بهره مند شویم.

وی تاکید کرد: باید همه شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در خصوص مدیریت پسماندها به وظایف خود عمل کنند تا بتوانیم با اقدامات به موقع خود زباله را به عنوان معضل ندانیم و شهرستانی پاک و زیبا داشته باشیم.

کد خبر 6111867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha