۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۱۰

در گفت و گو با مهر مطرح شد

پیروزی نیما مقابل نوشاد برمبنای استراتژی بود/ خودزنی نکردیم

پیروزی نیما مقابل نوشاد برمبنای استراتژی بود/ خودزنی نکردیم

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با تاکید بر اینکه پیروزی نیما مقابل برادرش برای کسب سهمیه بر مبنای یک استراتژی بود، گفت: باتوجه به قطعی بودن کسب سهمیه نوشاد از رنکینگ نباید خودزنی می‌کردیم.

جمیل لطف الله نسبی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد عملکرد نمایندگان تنیس روی میز ایران در مسابقات گزینشی المپیک در منطقه آسیای میانه که با فینالیست شدن نوشاد و نیما عالمیان، قهرمانی نیما و المپیکی شدن این ملی پوش در بخش مردان و همچنین کسب سهمیه ندا شهسواری در بخش بانوان همراه بود، توضیح داد.

رقیبان ایران پیشرفت زیادی کرده اند

وی با تاکید بر اینکه رقابت های گزینشی المپیک در مجموع سخت و نزدیک پیگیری شد، گفت: کشورهای اطراف ایران که هم منطقه با کشورمان در تنیس روی میز به حساب می آیند مانند ازبکستان و قزاقستان خیلی پیشرفت داشته اند. این پیشرفت از عملکرد نمایندگان شان در این رقابت ها مشخص بود.

نیما تا پای اوت شدن هم رفت

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با اشاره به روندی که نیما عالمیان از شکست در نخستین دیدار تا کسب سهمیه در فینال مسابقات طی کرد، خاطرنشان کرد: نیما تا پای اوت شدن از مسابقات هم پیش رفت اما وقتی که وارد جدول حذفی رقابت ها شد و خیالش از اینکه همچنان برای ادامه رقابت و کسب سهمیه شانس دارد، به نوعی راحت شد عملکردش تغییر کرد چون از استرس بیرون آمد ضمن اینکه قدر موقعیتش را در نظر گرفت و بازی های خوبی ارائه داد.

دیدار با سیداول مسابقات مهمتر از فینال بود

لطف الله نسبی با تاکید بر اینکه مهمترین دیدار نیما عالمیان حداقل تا قبل از دیدار فینال برابر «گراسیمنکو» سید اول مسابقات از قزاقستان برگزار شد، تصریح کرد: نیما آن بازی را با تدبیر برگزار کرد و توانست به فینال که لازمه کسب سهیمه بود، صعود کند. در فینال هم عملکرد واقعا برتری از نوشاد داشت و توانست کسب سهمیه کند.

گزینه من برای تیم ملی نیما نبود

وی در مورد شکست نیما عالمیان در دیدار نخست مرحله مقدماتی که با برخی انتقادها همراه شد و حتی این شکست را به گزینه بودن این بازیکن از طرف سرمربی تیم ملی برای ورود به ترکیب این تیم نسبت دادند، گفت: نیما گزینه من نبود. اصلا برای تیم ملی گزینه ای نداشتم. برای تعیین ترکیب اعزامی به مسابقات ، نشستی با حضور هفت هشت نفر و از جمله من تشکیل شد. قرار بر این شد نوشاد به صورت انتصابی وارد ترکیب شود و نفر دوم با برگزاری رقابت های انتخابی مشخص شود. این مسابقات طی دو مرحله برگزار شد و نیما با قهرمانی موفق به حضور در ترکیب تیم ملی شد.

برخی دوستدار تنیس روی میز نیستند

لطف الله نسبی با تاکید دوباره بر اینکه نیما عالمیان گزینه او برای حضور در ترکیب تیم اعزامی به ازبکستان نبود، ادامه داد: اگر مهدی معدن کن در فینال رقابت های انتخابی موفق به شکست نیما می‌شد، او وارد ترکیب تیم ملی می شد. حالا اینکه چرا و بر چه اساس می گویند که نیما گزینه من برای تیم ملی بوده است را نمی دانم. فقط این را می دانم کسانی که در جریان مسابقات چنین مسائلی را مطرح می کنند و باعث آشفتگی ذهن و روحیه بازیکنان می شوند، دوستدار تنیس روی میز و ملی پوشانش نیستند.

خودزنی نکردیم

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز همچنین در پاسخ به این پرسش که «ـ به نظر می رسد با توجه به موقعیت نوشاد عالمیان در رنکینگ جهانی استراتژی این بود که نیما برنده فینال مسابقات گزینشی المپیک شود»، گفت: در دیدارهای اخیر و جدال میان نوشاد و نیما، همیشه نیما برنده بوده است. در این رقابت ها هم نیما خوب کار کرد. ضمن اینکه منطقی این بود که با همین استراتژی پیش برویم وقتی اطمینان داریم که نوشاد می تواند از رنکینگ جهانی کسب سهمیه کند. درست نبود که خودزنی کنیم. درست همین بود که نیما برنده فینال شود و از آسیای میانه کسب سهمیه کند.

المپیکی شدن نوشاد از رنکینگ قطعی است

وی تاکید کرد: نوشاد عالمیان به طور حتم از رنکینگ جهانی کسب سهمیه می کند و تنیس روی میز با حداکثر سهمیه در بخش مردان راهی بازی های پاریس خواهد شد. رنکینگ ماه آینده وضعیت نوشاد عالمیان را هم مشخص می کند.

تمام سهمیه های ممکن را گرفتیم

لطف الله نسبی همچنین اشاره ای به المپیکی شدن ندا شهسواری داشت و گفت: در رقابت های گزینشی آسیای میانه فقط دو سهمیه توزیع می شد و تنیس روی میز ایران تمام سهمیه های ممکن را از آن خود کرد. همین نتیجه گویای عملکرد است.

کد خبر 6111881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha