۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲

بانکی‌پور در نشست خبری مطرح کرد؛

نرخ باروری در ۱۵ استان افزایش یافته/ لزوم اعطای خودرو به مادران

نرخ باروری در ۱۵ استان افزایش یافته/ لزوم اعطای خودرو به مادران

رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: در بیش از ۱۵ استان، نرخ باروری افزایش پیدا کرده در حالی که در هفت سال گذشته نرخ باروری ما در همه جا رو به کاهش بود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین بانکی‌پور امروز (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) در نشست فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده به مناسبت فرارسیدن سومین سالروز تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اظهار کرد: رشد جمعیت و جوانی جمعیت امروز مساله دنیا شده است و خیلی از کشورهای دنیا به دنبال اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌هایی هستند که بتوانند جوانی جمعیت را به کشور خود بازگردانند.

وی ادامه داد: در کشورهای مختلف تجربه‌ها و سیاست‌های متعددی برای جوانی جمعیت مورد توجه قرار گرفته و ما نیز سعی کردیم تجربه‌های تمام کشورها را بررسی کرده و سپس قانون جوانی جمعیت را به تصویب برسانیم.

بانکی‌پور بیان کرد: قانون جوانی جمعیت از لحاظ جامعیت و توجه به همه ابعاد مساله نسبت به آنچه در سایر کشورها رخ داده است، بسیار قوی است. ما در قانون، موضوع جوانی جمعیت و رشد خانواده و مباحثی چون تسهیلات آموزشی، تسهیلات بانکی، حقوق و دستمزد، بیمه، مالیات و نظام درمانی را به صورت یکجا در نظر گرفته‌ایم.

رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تصریح کرد: ما در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی همه جوانب را در نظر گرفتیم. تغییر رفتار اجتماعی درباره سیاست‌های تنظیم جمعیت همواره زمان بر است، اما در جامعه ما با گذشت کمتر از دو سال از اجرای قانون، تغییر رفتار اجتماعی به طور محسوس دیده می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با گذشت دو سال از اجرای این قانون و در بیش از ۱۵ استان، نرخ باروری افزایش پیدا کرده در حالی که در هفت سال گذشته نرخ باروری ما در همه جا رو به کاهش بود.

وی گفت: قانون جوانی جمعیت در حال جوانه زدن است و ان‌شاءالله این نهال به درختی تنومند تبدیل خواهد شد. این قانون یک برنامه جامع برای نجات کشور از سیاه‌چاله جمعیتی به شمار می‌رود. امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ دست یابیم.

رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده متذکر شد: یکی از مطالبات جدی که اکنون وجود دارد، بحث اعطای خودرو به مادران است، در سال اول اجرای قانون مذکور، ۲۵۰ هزار خودرو به مادران تحویل داده شد اما امسال همراهی لازم از سوی خودروسازان دیده نمی‌شود. قطعاً در مجلس آینده این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

کد خبر 6111928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      2 12
      خدا خیرت زده این ماشین مادرا پیگیری کنین
    • Ata IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      7 0
      فقط تاسف
    • بهنام رضایی IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      13 27
      درودبرشمای پرتوان وتلاشگر وآینده نگر .ضمن آرزوی سلامتی برای رئیس جمهور کشورمان وهمراهانشان ماهم امید داریم که اعطای خودرو برای مادران واقعاحائزاهمیت میباشد .باتشکر
    • رسول احمدی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      3 6
      باسلام خدمت مسئولین عزیز واقعآ خیلی بده که یه قانونی تصویب بشه ولی از طرفی هم به سخره گرفته بشه همون قانون بنده بچه مون الا یه سالش شد ولی هنوز خودرو ساز ایران‌خودرو خودرو ثبت نام جدید برای مادران نگذاشته حی هم امروز وفردا میکنه.نمیزاره واقعآ از شما قانون گزاران عاجزانه خواهش میکنیم.حتما در مجلس پیگ
    • محمود IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      6 2
      به زور باروری نمی شود که
    • بهناز IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      3 6
      خداکنه بارداری پنجمم دو قلویی باشه.
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      0 4
      از از ۱۴۰۰ دوتا بچه اوردم طرح خودرو بهشون نخورد ولی بازم میگم اگه بتونم برای جوانی جمعیت کمک کنیم ونسلی جوان داشته باشیم
    • IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      2 3
      من بچه م ۱۴۰۰ به دنیا اومد چرا خودرو ندادین؟ چرا همش بی عدالتییه؟
    • IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      1 0
      دروغ میگین ماشین کجابود؟ من ۱۰ساله گواهی نامه دارم ماشین برام درنیومد نه درطرح مادران ونه قرعه کشی
    • مجید IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      2 0
      ثبت نام کردیم پژو پارس گفتن درحال استعلام بعد ۴۰روز گفتن برنده نشدید در طرح مادران بعد یکسال ساینا گفتن بگیر ما هم نگرفتیم
    • حسین IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      1 0
      همش دروغی بیش نیست.برای وام رفتیم گفتن جمعیت بالای دو نیم تعلق نمیگیره برای ماشین همینطور.کاش مسئولین دروغ نمی گفتن
    • ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      0 0
      واقعا بی عدالتی هست به یه سری از مادران ماشین دادن به یه سری ندادن ما نه وام بهمون دادن نه ماشین و نه زمین سه فرزندی
    • محمد IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      0 0
      من یک بچه سال 1400به دنیا امده یکی هم 1042به دنیا آمد نه ماشین به هم دادن نه زمین نه سهام درست شد وعده الکی ندیدن مردم
    • 22 IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      0 0
      این شرط پول بلوکه کردن رو بردارید مام می‌خوام خودرو بگیریم واسه مادران