۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۵۱

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی خبر داد؛

حفظ رتبه دوم کشوری نرخ ولادت خراسان جنوبی در دو سال متوالی

 حفظ رتبه دوم کشوری نرخ ولادت خراسان جنوبی در دو سال متوالی

بیرجند-مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ با نرخ ولادت ۱۸.۱ حائز رتبه دوم کشوری شده و این درشرایطی است که این نرخ در نرم کشوری ۱۲.۶ است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی امیرآبادی زاده ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ با نرخ ولادت ۱۸.۱ حائز رتبه دوم کشوری شده و این در شرایطی است که این نرخ در نرم کشوری ۱۲.۶ است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: نرخ ازدواج نیز در سال گذشته در خراسان جنوبی با صعود دو پله ای از رتبه یازدهم به رتبه نهم با رقم ۶.۶ رسیده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲؛ ۱۵ هزار و ۲۷۶ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که با افزایش ۲.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل؛ از رشد برخوردار بوده است.

امیرآبادی زاده اظهار کرد: میانگین سن مادران در اولین ولادت فرزند در استان حدوداً ۲۵ و پدران ۲۹ سال بوده که نسبت به میزان میانگین کشوری رقم پایین‌تری را داراست.

وی ابراز داشت متوسط فاصله بین ازدواج تا تولد اولین فرزند در خراسان جنوبی ۳ سال و هشت ماه بوده که از میزان کشوری آنکه ۴ سال و ۲ ماه می‌باشد؛ کمتر است.

این مقام مسئول افزود: از ابتدای امسال نیز ۲۹ مورد دو قلوزائی و یک مورد سه قلوزائی در استان به ثبت رسیده که بیشترین میزان آن نیز مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

گفتنی است ۳۰ اردیبهشت ماه همزمان با ابلاغ سیاست‌های خانواده و جوانی جمعیت توسط مقام معظم رهبری؛ به عنوان روز ملی جمعیت نامگذاری شده است

کد خبر 6111939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha