۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۹

رئیسی در پیامی درگذشت علامه کورانی عاملی را تسلیت گفت

رئیسی در پیامی درگذشت علامه کورانی عاملی را تسلیت گفت

رییس جمهور در پیامی درگذشت عالم وارسته علامه علی کورانی پژوهشگر، محقق و نویسنده برجسته لبنانی را به حوزه‌های علمیه، علمای اعلام ایران و لبنان و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور ضمن تسلیت درگذشت علامه کورانی عاملی تصریح کرد: این روحانی مجاهد و پرتلاش با حضور فعال در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی، سالیان متمادی از عمر شریف خود را در کنار تبیین و ترویج معارف اسلامی، صرف انجام فعالیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه از جمله ساخت مسجد و بیمارستان و تأسیس مراکز علمی و آموزشی کرد و آثار ماندگاری از خود بر جا گذاشت که قطعاً توشه‌ای گرانبها برای آخرت ایشان خواهد بود.

بر اساس این گزارش، متن پیام رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثلُمَ فی ألإسلام ثُلمة لا یَسُدّها شَیء

درگذشت عالم وارسته، علامه علی کورانی عاملی پژوهشگر، محقق و نویسنده برجسته لبنانی و مدیر فقید مرکز «تحقیقات المعجم الفقهی»، موجب اندوه و تالم خاطر شد.

این روحانی مجاهد و پرتلاش با حضور فعال در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی، سالیان متمادی از عمر شریف خود را در کنار تبیین و ترویج معارف اسلامی، صرف انجام فعالیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه ازجمله ساخت مسجد و بیمارستان و تأسیس مراکز علمی و آموزشی کرد و آثار ماندگاری از خود بر جا گذاشت که قطعاً توشه‌ای گرانبها برای آخرت ایشان خواهد بود.

اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، محضر علمای اعلام ایران و لبنان، دوستداران و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان علو درجات و حشر با اولیای الهی را مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 6112108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha