۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۴۷

دادستان مرکز خوزستان تاکید کرد؛

برخورد قضائی با عوامل سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در خوزستان

برخورد قضائی با عوامل سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در خوزستان

اهواز- دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان از برخورد قضائی و قاطع با عوامل سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق جعفری چگنی ظهر امروز یکشنبه در نشستی در خصوص مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوای ناشی از آتش زدن مزارع و بقایای محصولات کشاورزی اظهار کرد: جلوگیری از آتش زدن پسماندهای کشاورزی جزو تکالیف و وظایف برخی دستگاه‌های اجرایی به ویژه جهاد کشاورزی است.

وی به وظایف جهاد کشاورزی اعم از ترویج و آموزش کشاورزان از مرحله زمین تا زمان کشت و برداشت و توزیع محصول در بازار اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی باید اقدامات ترویجی و آموزشی را به کشاورزان ارائه دهد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان تاکید کرد: اقدامات لازم در بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی متولی مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهد گرفت و چنانچه قصور و کوتاهی از سوی متولیان این حوزه سر زده شود حتماً برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا به موجب قانون مجازات اسلامی از مصادیق تهدید بهداشت عمومی به شمار می‌رود، یادآور شد: افرادی که اقدام به آتش زدن بقایای کشاورزی کنند و این امر سبب آلودگی هوا شود با آنها برخورد قانونی می‌شود.

چگنی تصریح کرد: برخورد دستگاه قضائی در حوزه پیشگیری و مقابله قاطع است و دادستانی در کنار متولیان حوزه زیست محیطی و پیشگیری خواهد بود تا شرایط زیستی به حالت قابل قبول برگردد.

کد خبر 6112351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha