۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۴۱

فرماندار سقز:

تولید ثروت و اشتغال از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان است

تولید ثروت و اشتغال از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان است

سقز_فرماندار سقز گفت: تولید ثروت، اشتغال و افزایش بهره‌وری از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان شامگاه یکشنبه در نشست با شرکت‌های دانش بنیان با اشاره به اهمیت اشتغالزایی در شهرستان، نقش این شرکت‌ها را مهم برشمرد و اعلام کرد: از تمام ظرفیت‌های موجود برای حمایت از این شرکت‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی، نگاه واقعی شرکت‌ها به مسائل بانکی، تسهیلات و اشتغال، توجه به پیشران‌های توسعه در حوزه‌های گردشگری، شیلات، بومگردی، معادن و فعالیت‌های تجاری در مرزهای رسمی استان شد.

فرماندار سقز یادآور شد: در تلاش هستیم که مرکز شکوفایی خلاقیت و نوآوری زیر نظر پارک علم و فناوری در سقز استقرار یابد و نماینده این پارک نیز معرفی شود.

توان یکی از مشکلات برای استقرار شرکت‌ها در شهرک صنعتی سقز را کمبود زمین برشمرد و اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک با تکمیل زیرساخت‌های ناحیه صنعتی صاحب و احداث شهرک صنعتی شماره ۲ این مشکل برطرف شود.

در این نشست، نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان هم بر برگزاری همایش‌های معرفی فرصت‌های شغلی و سرمایه گذاری برای جذب شراکت سرمایه گذاران با صاحبان ایده، کمک برای اصلاح فرایندهای تولید، برگزاری دوره در شهرستان، رفع مشکلات مالیاتی، تسهیلگری در واگذاری زمین یا مکان برای استقرار شرکت‌ها، کاهش بروکراسی اداری و ثبت خانه خلاق فناوری، تاکید کردند.

ناصح یوسفی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی سقز هم با بیان اینکه پارک علم و فناوری زیر مجموعه وزارت علوم وابسته به دفتر فناوری ریاست جمهوری است، عنوان کرد: ۳۰ شرکت در مراحل پیش رشد و رشد در این شهرستان فعال هستند.

وی بیان کرد: فعال کردن واحد توسعه و پژوهش کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی بزرگ در سقز رصد و دنبال و برخی از آنان دارای گرید دانش بنیان هستند.

کد خبر 6112511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha