۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۱۴

همزمان با نکوداشت هفته فرهنگی و روز شهرکرد؛

قطعه موسیقی «خاک دهکرد» منتشر شد

قطعه موسیقی «خاک دهکرد» منتشر شد

شهرکرد-همزمان با نکوداشت هفته فرهنگی و روز شهرکرد قطعه موسیقی «خاک دهکرد» با صدای بهنام اشرفی و آهنگسازی و تنظیم محمد توکلی زانیانی ازسوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول واحد موسیقی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: حوزه هنری توجه بسیاری به موسیقی محلی و مقامی دارد و تلاش دارد با تولید آثار جدید و باز نشر آثار گذشتگان این موسیقی فاخر و اصیل را زنده نگاه دارد.

مهدی حسن زاده افزود: موسیقی دهکردی برگرفته از نام قدیم شهرکرد مرکز چهارمحال وبختیاری است و این گونه از موسیقی ایرانی منحصر به همین منطقه است. در دو گوشه شوشتری و دشتی از دستگاه شور و همایون موسیقی سنتی نواخته می‌شود. مقام حیدر آقا، حیدر آژان، هفشجانی و مقام دهکردی از جمله مقام‌های موسیقی دهکردی می‌باشند.

وی اظهار داشت: حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری آلبوم‌های در زمینه موسیقی بختیاری و دهکردی تولید کرده است که در آینده نزدیک نیز آلبوم‌ها و قطعات دیگر اقوام چهارمحال را نیز تولید خواهد کرد.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: خاک دهکرد تازترین اثر تولید شده این حوزه است که با صدای بهنام اشرفی دهکردی شعری از اسفندیار ساکنیان دهکردی و آهنگ سازی و تنظیم محمد توکلی زانیانی در هفته فرهنگی شهرکرد منتشر شده است.

به گفته وی از دیگر نوازندگان این قطعه می‌توان به بهنام نوریان دهکردی «کمانچه و کماچه آلتو»، مصطفی طاهری دهکردی «تمبک و دایره»، محمد توکلی زانیانی «تار و پیانو و بم تار»، وحید داوودیان دهکردی «صدابردار»، رضا کاظمی «میکس و مسترینگ» اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علاقه مندان برای شنیدن این قطعه می‌توانند با مراجعه به صفحات حوزه هنری استان در فضایی مجازی به آدرس artchb.ir از شنیدن این قطعه دهکردی لذت ببرند.

کد خبر 6112526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha