۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۵:۲۹

دستورات ویژه پوتین برای کمک به ایران در سانحه سقوط بالگرد

دستورات ویژه پوتین برای کمک به ایران در سانحه سقوط بالگرد

رئیس جمهور روسیه برای کمک به جستجوی بالگرد رئیس جمهور ایران، دستورات ویژه صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به مقامات ارشد اورژانس دستور داده است تا گروهی از امدادگران روسی را برای کمک به جستجوی بالگرد رئیس جمهور ایران، به منطقه محل حادثه اعزام کنند.

اورژانس روسیه هم اعلام کرد که ۴۷ متخصص امداد و نجات در مناطق صعب العبور را برای مشارکت در جست و جوی هلیکوپتر رئیس جمهور ایران به منطقه اعزام می‌کنیم.

دفتر ریاست جمهوری روسیه موسوم به کرملین هم از آماده سازی بالگرد و ۶۰ امدادگر برای جستجوی بالگرد رئیس جمهور ایران خبر داده است.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) هم بامداد امروز دوشنبه بعد از دیدار سفیر ایران با ولادیمیر پوتین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه از نزدیک تحولات مربوط به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور ایران را زیر نظر دارد و دستورات لازم را صادر کرده است.

از سوی دیگر، دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در تماس مجدد با معاون اول رئیس جمهور گفت: جلسه فوق العاده رئیس جمهور این کشور با حضور مقامات عالی دولتی روسیه و سفیر ایران برگزار شد و آقای پوتین ضمن ابراز سلام و همدلی به رهبری معظم و ملت بزرگ ایران‌؛ آرزوی سلامت برای آیت الله رئیسی و هیئت همراهشان دارد.

ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه بامداد دوشنبه در تماس مجدد با آقای مخبر گفت: با دستور رئیس جمهور روسیه تا ساعتی دیگر دو فروند هواپیمای پیشرفته با بالگردهای ویژه به همراه ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای کوهستان به تبریز اعزام خواهد شد.

کد خبر 6112688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha