۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۳

واکنش‌های عربی به شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیأت همراه ایشان

واکنش‌های عربی به شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیأت همراه ایشان

جنبش حماس شهادت رئیس جمهور کشورمان و جمعی از همراهان ایشان را تسلیت گفت.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: انتشار خبر شهادت رئیس جمهور کشورمان در یک حادثه هوایی به دلیل شرایط بد جوی در شمال غرب ایران واکنش‌های کشورهای عربی را به دنبال داشته است.

نخست وزیر عراق: ما حمایت خود را از ملت دوست و برادر، ایران به دنبال رقم خوردن این فاجعه دردناک اعلام می‌نمائیم

 «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با انتشار یک پست در شبکه ایکس تاکید کرد: با غم فراوان، خبر فوت رئیس جمهور ایران، وزیر خارجه این کشور و جمعی از همراهان ایشان را در پی سقوط بالگرد حامل آنها دریافت کردیم.

السودانی اضافه کرد: تسلیت عمیق خود را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران در پی حادثه به وقوع پیوسته برای رئیس جمهور این کشور تقدیم می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما حمایت خود را از ملت دوست و برادر، ایران و مسئولان دیگر این کشور به دنبال رقم خوردن این فاجعه دردناک اعلام می‌نمائیم.

 کمیته‌های مقاومت فلسطین: ما مطمئن هستیم که ملت بزرگ ایران و رهبری این کشور می‌تواند از این غم بزرگ عبور کنند

 کمیته‌های مقاومت فلسطین در واکنش به شهادت رئیس جمهور کشورمان در یک حادثه هوایی تاکید کردند: ما مطمئن هستیم که ملت بزرگ ایران و رهبری این کشور می‌تواند از این غم بزرگ عبور کنند؛ همانطور که در تمام گذرگاه‌های سخت این کار را انجام داده اند.

این کمیته‌ها اضافه کردند: فلسطین، مردم و مقاومت آن هرگز خدمات این شهیدان مبارز به ملت و آرمان فلسطین را فراموش نخواهند کرد.

حماس: ملت ایران ما را در غم خود شریک بدانند

شبکه المیادین به نقل از جنبش حماس گزارش داد: تسلیت صمیمانه خود را به مقام معظم رهبری و دولت و ملت دوست، ایران تقدیم می‌کنیم. ملت ایران ما را در غم خود شریک بدانند. جنبش حماس در کنار ملت برادر خود ایستاده است.

شهدای این حادثه از برجسته‌ترین مقامات ایران بودند که در حمایت از آرمان فلسطین و مبارزات ملت ما مواضع شرافتمندانه ای اتخاذ کردند.

جنبش حماس در ادامه تاکید کرد: ما مطمئن هستیم که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از پیامدهای این فقدان بزرگ عبور کند.

خبر شهادت رئیس جمهور کشورمان و وزیر خارجه و جمعی از همراهان ایشان به صورت گسترده به سرخط اخبار رسانه‌های مطرح جهان تبدیل شده است.

واکنش دولت نجات ملی یمن به شهادت رئیس جمهور کشورمان

سخنگوی دولت نجات ملی یمن درباره شهادت رئیس جمهور ایران تاکید کرد: این مصیبت وارده را به رهبری، دولت و ملت ایران و تمام مستضعفین جهان تسلیت می‌گوئیم.

در حال تکمیل

کد خبر 6112799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha