۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۱

آیت الله رشاد در پیامی شهادت رئیس‌جمهور خدوم و خلیق را تسلیت گفت

آیت الله رشاد در پیامی شهادت رئیس‌جمهور خدوم و خلیق را تسلیت گفت

آیت الله رشاد در پیامی شهادت رئیس‌جمهور خدوم و خلیق و همراهان او را تسلیت گفت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رشاد در پیامی شهادت رئیس‌جمهور خدوم و خلیق و همراهان او را تسلیت گفت و اظهار داشت: رفتار مدیریتی آقای رئیسی الگوی کاملی از مدیریت مسؤولانه و متعهدانه و مؤمنانه را پیش روی مدیران کشور قرار داد.

وی همچنین تاکید کرد: این روحانی خدوم و خلیق در راه حدمت به مردم سر از پا نمی‌شناخت، شیدای کار و شیفته‌ی فداکاری بود و سرانجام خود را فدای کشور، ملت، انقلاب و نظام کرد، و بحق «شهید جمهور» شد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بِسم اللهِ الرّحمنِ الرّحیم

جز داغ سینه، گل نکند در بهار ما / از جوی شعله، آب خورد لاله‌زار ما

هر رنگ لاله‌ای که شکست آفتاب شد / پژمردگی نچید گلی از بهار ما.

بارالاها! این داغ کجا افکنیم و این غم با که در میان نهیم جز بارگاه قدسی تو: «إِنَّمَا أَشْکُو بَثِّی وَحُزْنِی إِلَی اللَّهِ»؛ مهربان خدایا! این غم بر امام و امت ما آسان فرما و بر طول عمر و توفیقات رهبر فرزانه مان بیافزای.

عروج ضایعه بار مردان خدمت و خلوص، مایه‌ی تأثر عمیق و تأسف شدید شد. سانحه‌ی تلخی که یکجا رئیس جمهور خدوم و خلیق شهید حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، وزیر امور خارجه‌ی کاردان و شجاع شهید دکتر حسین امبرعبداللهیان، امام جمعه‌ی مردمی و محبوب تبریز حجت الاسلام و المسلمین شهید سید محمدعلی آل‌هاشم، استاندار جوان آذربایجان شرقی شهید دکتر مالک رحمتی را از مردم ستاند.

طی حدود چهل سال رابطه و رفاقت با آقای رئیسی وی را مجمع کمالات سترگ دینی، انقلابی و انسانی یافتم؛ شخصیّت او آمیزه‌ای بود از: «دین‌گرایی»، «پارساپیشگی»، «اخلاق‌محوری»، «تکلیف‌مدرای»، «مردمداری»، «انقلابی‌گری»، «ولی‌شناسی»، «مدیریت جهادی»، «شجاعت و قاطعیت خردمندانه»، «خدمت خالصانه».

برغم دست‌یابی به قدرت و قرارگرفتن در جایگاه نفر دوم نظام، هرگز ذره‌ای تغییر نکرد. اخلاص، فروتنی، بی‌پیرایگی، گشاده‌رویی، صمیمیت، ثبات قدم و پایمردی در راه آرمانهای دینی و انقلاب از صفات بارز او بود. این روحانی خدوم و خلیق در راه حدمت به مردم سر از پا نمی‌شناخت، شیدای کار و شیفته‌ی فداکاری بود و سرانجام خود را فدای کشور و ملت، انقلاب و نظام کرد، و بحق «شهید جمهور» شد.

آقای رئیسی در حیات سراسر حرکت و برکت خویش خدمات انقلابی و اجتماعی ارزشمند و گسترده‌ای را به ثمر نشاند. دوره‌ی کوتاه ریاست جمهوری او از برکت‌بارترین دوره‌های مدیریت کلان کشور قلمداد خواهدشد. رفتار مدیریتی او الگوی کاملی از مدیریت مسؤولانه و متعهدانه و مؤمنانه را پیش روی مدیران کشور بویژه رؤسای جمهور آینده قرار داد.

اینجانب این ضایعه‌ی مولمه را، از سوی خود و اعضای محترم شورای حوزه‌های علمیه‌ی استان تهران، و مدیران و همکاران پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به محضر مبارک حضرت بقیّت الله (ارواحنا له الفداء) و زعیم حکیم امت و رهبر فرهمند انقلاب اسلامی (أدام الله ظله) و ملت صبور و سترگ ایران و خانواده با فضیلت این شهیدان والامقام تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای آنان رفعت رتبت و حشر با سید الشهدا و الأحرار، و برای وابستگان و دلبستگان آنان صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

علی‌اکبر رشاد

۳۱، ۲، ۱۴۰۳

کد خبر 6113026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha