۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۷

پیام قالیباف در پی شهادت رئیس‌جمهور:

حق خدمات صادقانه رئیس‌جمهور کمتر از شهادت در اثنای خدمت نبود

حق خدمات صادقانه رئیس‌جمهور کمتر از شهادت در اثنای خدمت نبود

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به شهادت رئیس‌جمهور، گفت: حق خدمات صادقه رئیس‌جمهور شهید حضرت آیت‌الله رئیسی کمتر از شهادت در اثنای خدمت نبود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش، پیام تسلیت صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلاً

قلب ملت ایران سراسر اندوه و غم شد. با شنیدن خبر جانسوز عروج خادم‌الرضا (علیه‌السلام)، سید شهیدان اهل خدمت، آیت‌الله دکتر رئیسی (رضوان الله تعالی علیه) و همراهان ایشان، در حادثهٔ سقوط بالگرد، غم و اندوه و بهت وجود این‌جانب و تمام دوستداران ایشان را فرا گرفت.

علی‌بن‌موسی الرضا (علیه‌السلام) در شب میلاد خود و در دههٔ کرامت، خادم راستین و محبوب خود را در آغوش کشید و میهمان سفرهٔ ائمۀ اطهار (علیهم‌السلام) ساخت. حق خدمات صادقه رئیس جمهور شهید حضرت آیت‌الله رئیسی کمتر از شهادت در اثنای خدمت نبود.

در طول بیش از چهار دهه آشنایی و رفاقت از اولین روزهای مبارزات انقلابی و همچنین همکاری نزدیک و هم‌افزا در سال‌های اخیر شاهد خلوص نیت، صفای باطن و خدمات شایستهٔ آن شهید سربلند در راه اعتلای اسلام و انقلاب بودم، مجاهدتی که همواره مایهٔ امیدواری ملت سربلند ایران و خشنودی رهبر معظم انقلاب بود. ایشان در سراسر عمر خود از اولین سال‌های انقلاب اسلامی مجاهدانه در سنگرهای مختلف برای خدمت به مردم و انقلاب متواضعانه، مخلصانه و شبانه‌روزی تلاش کرد. خدمت خستگی‌ناپذیر برای سرافرازی ملت ایران و پیشرفت ایران اسلامی شاخصهٔ بارز شهید آیت‌الله دکتر رئیسی در تمام مناصب و مسئولیت‌ها بود و همین موجب محبوبیت ایشان در قلوب مؤمنین به‌ویژه مستضعفان و پابرهنه‌ها بود. او یاری صدیق برای امام و رهبری و خدمتگزاری خالص برای ملت و سدی محکم در برابر زیاده‌خواهی دشمنان بود. عروج او در حادثهٔ سقوط بالگرد گواهی روشن است که آن شهید گران‌قدر رئیس‌جمهوری پشت‌میزنشین و عافیت‌طلب نبود و برای رسیدگی به امور مردم خطرها را به جان می‌خرید.

اینجانب این ضایعهٔ عظیم را محضر بقیةالله الاعظم (روحی له الفداء)، رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران اسلامی، خانوادهٔ مکرّم ایشان و عموم بازماندگان، دوستداران، شاگردان، همراهان و همکاران شهید آیت‌الله رئیسی تسلیت و تعزیت می‌گویم. رحمت واسعۀ الهی برای آن شهید خدوم و صبر و اجر و شکیبایی برای بیت معزز و بازماندگان آن شهید سرافراز از خداوند متعال خواستارم.

همچنین، شهادت امام جمعۀ مردم‌دار، دلسوز و محبوب شهر تبریز، شهید آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم (رحمة الله علیه)، شهادت دیپلمات مجاهد و انقلابیِ عزیز ما، شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان (رضوان الله تعالی علیه) و شهادت سردار شهید سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و شهادت جمعی از کادر پرواز، داغ سنگین دیگری است بر روی غم فقدان شهادت رئیس‌جمهور شهیدمان.

سید بزرگوار شهید آیت‌الله آل‌هاشم استاد بزرگ اخلاق و عالمی عامل بود که با رفتار نیکو و مردم‌داری شایستهٔ خود محبوبیتی ویژه نزد مردم داشت و مروج احکام حقّۀ اسلام بود.

شهید امیرعبداللهیان نیز، در قامت یک دیپلمات انقلابی، نمایندۀ مقتدر و باکفایت مردم شریف ایران در مجالس و مجامع بین‌المللی بود؛ مجاهدت او در دفاع از حقوق ملت شریف ایران و ایستادن در مقابل زورگویی دشمنان این ملت تا همیشه ماندگار خواهد بود. از خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر و شکیبایی مسئلت دارم.

در این میان، مایهٔ امیدواری ملت ایران و کشتی‌بانِ حکیمِ انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است؛ پیوند ایشان با امت در تمام این سال‌ها کشور را از سخت‌ترین بحران‌ها و حوادث به سلامت عبور داده است و امروز نیز حتماً حکمت و درایت و مدیریت ارتباط وثیق ایشان با مردم راهگشا، آرامش‌بخش و دلگرم‌کننده خواهد بود و هیچ‌گونه خللی در مسیر کشور و انقلاب اسلامی پیش نخواهد آمد.

رحمت خدا و درود بی‌پایان ملت بر خادم‌الرضا و خادم جمهور شهید آیت‌الله رئیسی، همراهان ایشان و تمام شهدای خدمتگزار انقلاب شکوهمند اسلامی. یادش جاویدان، راهش پررهرو باد.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی».

کد خبر 6113086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha