۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴

معرفی ۴ نوع جعبه تقسیم برق

معرفی ۴ نوع جعبه تقسیم برق

در ادامه تمامی مدل‌ها و انواع جانکشن باکس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، جعبه تقسیم برق (جانکشن باکس) یکی از مهمترین قطعاتی است که در سیستم برق رسانی و الکتریکی استفاده می‌شود. در این جانکشن باکس، سیم‌ها و کابل‌های مختلف به صورت منظم قرار می‌گیرند و امکان توزیع سیم‌های برق را به صورت منظم و بدون اتصالات نامناسب فراهم می‌کنند. انواع جعبه تقسیم برق از نظر جنس به مدل‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند که باید در هنگام خرید یکی از این جعبه‌های تقسیم را انتخاب کرد. در ادامه مقاله تمامی مدل‌ها و انواع جانکشن باکس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انواع جعبه تقسیم از نظر جنس

برای ایجاد انشعاب و تقسیم بندی سیم‌های برق، می‌توان از جعبه‌های تقسیم استفاده کرد. این تجهیزات دارای تنوع زیادی از نظر ابعاد، شکل و جنس هستند. ماده اولیه به کار رفته در این جعبه‌های تقسیم، مهمترین تأثیر را در عملکرد این جعبه‌های تقسیم ایفا می‌کند و باید حتماً مورد توجه قرار گیرد. از نظر جنس می‌توان جعبه‌های تقسیم یا همان جانکشن باکس‌ها را به انواع زیر تقسیم بندی کرد که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خودشان را دارند.

انواع جعبه تقسیم از نظر جنس

نوع ۱: جانکشن باکس فلزی

یکی از انواع جعبه‌های تقسیم موجود در بازار، جعبه‌های تقسیم فلزی هستند. این جعبه‌ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر اشعه UV و شعله و حرارت دارند، می‌توانند استحکام خود را در شرایط مختلف حفظ کنند. جعبه‌های الکتریکی فلزی خود دارای تنوع زیادی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. با این حال به غیر از مزایای جانکشن باکس‌های فلزی، باید توجه کنید که این محصولات دارای وزن بالایی هستند و خاصیت رسانایی و خوردگی آن‌ها باعث شده تا در درازمدت نیز به تعویض آن‌ها باشد.

استیل: استیل یکی از متریال‌های مناسب برای ساخت جعبه الکتریکی تقسیم است. جعبه‌های ساخته شده از جنس استیل، نسبت به جعبه‌های تقسیم آلومینیومی و فولادی وزن سنگین‌تری دارند و در برابر رطوبت نیز چندان مقاوم نیستند.

آلومینیوم: جعبه‌های تقسیم آلومینیومی دارای وزن کمتر و مقاومت بالا در برابر خوردگی هستند. این جعبه‌های تقسیم رسانا هستند و باید با احتیاط بیشتری مورد استفاده قرار گیرند.

فولاد: معمولاً از فولاد ضد زنگ برای ساخت جعبه تقسیم استفاده می‌شود. فولاد مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد و در برابر عوامل آسیب زا عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

نوع ۲: جعبه‌های تقسیم پی وی سی

یکی دیگر از انواع جعبه‌های تقسیم موجود در بازار، جعبه تقسیم پلاستیکی است. این جعبه‌های تقسیم معمولاً از جنس PVC ساخته می‌شوند. وزن کم و مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی این جعبه‌های تقسیم، مزیت آن‌ها محسوب می‌شود. علاوه بر این، این جعبه‌ها نارسانا هستند و از بروز اتصالات مختلف جلوگیری می‌کنند. قیمت جعبه‌های تقسیم پلاستیکی نسبت به جعبه‌های تقسیم فلزی ارزان‌تر است که خود این موضوع باعث محبوبیت این جعبه‌ها در میان مهندسین و کارفرمایان ساختمان سازی شده است.

با این حال باید توجه داشت که این جعبه‌ها در برابر حرارت مقاومت بالایی از خود نشان نمی‌دهند و نسبت به فلز مقاومت شیمیایی کمتری دارند. در دماهای پایین نیز این جعبه‌ها شکننده می‌شوند و ممکن است در معرض اشعه ماورا بنفش مقاومت بالایی از خود نشان ندهند.

نوع ۳: جعبه تقسیم پلاستیکی ABS

یکی از پرفروش‌ترین انواع جعبه‌های تقسیم موجود در بازار، جانکشن باکس ABS است. این نوع محصول از یک پلاستیک سخت و فشرده ساخته شده که با قیمت پایین به بازار عرضه می‌شود. از جمله ویژگی‌های پلاستیک ABS می‌توان به مقاومت بالا در دماهای پایین اشاره کرد. این جعبه‌های تقسیم استحکام و دوام زیادی دارند و می‌توانند در برابر حرارت عملکرد خوبی از نشان دهند. مزیت این جعبه‌های تقسیم، نارسا بودن آن‌ها است.

نوع ۴: جعبه‌های تقسیم فایبرگلاس

یکی از بهترین پلاستیک‌های تقویت شده موجود در بازار، فایبرگلاس است. فایبرگلاس از الیاف شیشه ساخته شده و مقاومت بسیار بالایی در برابر دما و جزئیات حرارتی دارد. جعبه‌های تقسیم فایبرگلاس نارسانا هستند و نیازی به اتصال به زمین ندارند. قیمت و وزن پایین این جعبه‌های تقسیم باعث شده تا عملکرد آن‌ها در برابر حرارت و آتش بهبود پیدا کند.

جعبه‌های تقسیم فایبرگلاس در برابر اکساینده‌ها و مواد کاهنده مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. همین موضوع باعث شده تا عملکرد این جعبه‌های تقسیم در هنگام قرارگیری در معرض مواد شیمیایی بهبود پیدا کند. از این رو در محیط‌هایی که جعبه‌های تقسیم در معرض مواد شیمیایی هستند، این نوع جعبه انتخاب خوبی است.

خرید انواع جعبه تقسیم برق از گروه صنعتی رفیع

خرید انواع جعبه تقسیم برق از گروه صنعتی رفیع

با توجه به اینکه جعبه‌های تقسیم برق از نظر جنس، اندازه و جزئیات ظاهری و فنی با هم متفاوت هستند، بسیار مهم است که آن‌ها را با بهترین کیفیت از طریق یک سایت معتبر سفارش دهید. گروه صنعتی رفیع به دلیل تخصص و تجربه چندین ساله خود در حوزه تولید تجهیزات برقی و الکتریکی، توانسته محصولات خود را با بهترین کیفیت به بازار عرضه کند. شما می‌توانید برای خرید انواع جعبه تقسیم برق با بهترین کیفیت، به سایت رفیع مراجعه کرده و از طریق این سایت سفارش خودتان را ثبت نمائید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6113381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha