۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳

طلای سفید باز هم گران می شود؟ بازار ورق پلی اتیلن پاسخ می‌دهد

طلای سفید باز هم گران می شود؟ بازار ورق پلی اتیلن پاسخ می‌دهد

کاربرد اساسی صفحات پلاستیکی پلی اتیلن در صنعت کاملا قابل ملموس و درک است که در این مطلب به بررسی دلایل قیمت گذاری انواع ورق پلی اتیلن می پردازیم

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، به نقل از تیم تحقیقاتی سایت پکیلون، این روزها به دلیل بالا رفتن نرخ تورم تمام تلاش و تکاپوی صنعتگران در راستای استفاده از متریال های اقتصادی و مقرون به صرفه است. مواد اولیه‌ی پلی اتیلن یا طلای سفید به عنوان یکی از کلیدی‌ترین متریال‌هایی است که در هر صنعتی رد پای آن دیده می‌شود می‌تواند تا حد زیادی در کاهش هزینه‌های تولید و کاهش قیمت تمام شده محصولات پلاستیکی تاثیر گذار باشد. از گریدهای مختلف پلی اتیلن در حوزه‌های مختلف تولید استفاده می‌شود. ساخت و تولید لوازم آشپزخانه، ساخت تجهیزات و قطعات صنعتی، ساخت لوازم پزشکی و آزمایشگاهی و سایر حوزه‌ها چون ساخت و ساز و صنعت خودرو همگی به قیمت مواد اولیه پلی اتیلن وابستگی دارند. باتوجه به گستردگی محصولات پلی اتیلن و برای راحتی بیان، یکی از محصولات پرکاربرد این متریال را مثل ورق پلی اتیلن مخاطب بحث قرار می‌دهیم و عوامل تغییردهنده و تاثیرگذار در قیمت آن را زیر ذره‌یین می‌ببریم و در ادامه به بررسی تخصصی این موضوع می‌پردازیم.

با انواع ورق پلی اتیلن PE آشنا شوید

ورق‌های پلی اتیلن قابلیت مقاومت بالا در برابر نفوذ آب، محلول‌های شیمیایی، ضربه، فشار و تنش را دارند و در برابر نوسانات دمایی پایداری ابعادی قابل توجهی از خود نشان می‌دهند. قیمت ورق پلی اتیلن با توجه به بهره مندی از این قابلیت‌ها متفاوت می‌باشد. از طرفی این ورق‌ها دارای تنوع در ضخامت، دانسیته، رنگ، برند و چگالی می‌باشند و با توجه به کابردهایی که دارند قیمت گذاری‌های متنوعی را شامل می‌شوند.

از آنجایی که از انواع ورق پلی اتیلن در ساخت ظروف آشپزخانه و تجهیزات پزشکی استفاده می‌شود این نمونه‌ها از ورق پلی اتیلن باید دارای الزمات و استانداردهای بهداشتی باشند و به همین دلیل قیمت آنها متفاوت از نمونه‌های دیگر می‌باشد. برای اینکه بتوان تولیداتی اقتصادی و مقرون به صرفه را به بازار عرضه کرد باید از مواد اولیه درجه یک و قیمت مناسب در تولید بهره برد. انواع ورق پلی اتیلن با قیمت اقتصادی در پکیلون می‌تواند نیاز شما را برای تولیداتی با کیفیت و اقتصادی برآورده سازد.

طلای سفید باز هم گران می‌شود؟ بازار ورق پلی اتیلن به این سوال، پاسخ می‌دهد

این روزها با نوسانات به وجود آمده در بازار و صنایع مختلف، این احتمال وجود دارد که قیمت پلی‌اتیلن نیز دستخوش تغییر شود. در ادامه مطلب به بررسی این احتمال و عوامل موثر بر آن می‌پردازیم.

قیمت مواد اولیه گرانول پلی اتیلن PE

اولین و تاثیرگذارترین عامل در قیمت محصولات پلاستیکی به خصوص محصولات پلاستیکی پلی اتیلن PE، قیمت مواد اولیه‌ی گرانول آن است. جهت شفاف سازی این عامل می‌توانیم به یکی از محصولات پلی اتیلن مثل تخته گوشت پلاستیکی اشاره کنیم که قیمت تمام شده‌ی آن وابستگی مستقیم با قیمت مواد اولیه پتروشیمی دارد. قیمت تمام شده برای این محصول به تفکیک، ۷۰-۷۵% شامل مواد اولیه و الباقی آن شامل اجرت تولید و هزینه‌های جانبی می‌باشد.

برند تولید ورق پلی اتیلن

اگر نگاهی به جدول قیمت ورق پلی اتیلن در وبسایت پکیلون بیندازید متوجه خواهید شد که برند تولیدی ورق پلی اتیلن یکی از عواملی ست که در جدول‌های قیمت گذاری به آن اشاره شده است. بی شک یکی از دلایلی تنوع قیمت ورق پلی اتیلن تنوع در کارخانه سازنده و برند این ورق‌ها می‌باشد. بدیهی ست که هر برند سیاست گذاری‌های خاص خود را در تعیین قیمت ورق پلی اتیلن داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است یک برند از فناوری‌های خاصی در تولید ورق پلی اتیلن HDPE استفاده کرده باشد و یا شیوه تولید منحصر به فرد خود را در این راستا داشته باشد. استفاده از دستگاه‌های پیشرفته ورق ساز و یا تکنولوژی‌های استفاده شده در تولید این ورق‌ها همگی می‌توانند روی قیمت ورق پلی اتیلن موثر واقع شوند.

گرید ورق پلی اتیلن PE

ورق‌های پلی اتیلن در گریدهای مختلفی به تولید می رسند. گرید های مختلفی ورق پلی اتیلن شامل گرید HDPE، LDPE، MDPE و LLDPE می‌شود. این گریدها در واقع نشان دهنده چگالی ورق هستند. هر چه چگالی ورق‌های پلی اتیلن بیشتر شود مقاومت کششی آنها بالاتر می‌رود و درجه سختی و استحکام شان نیز افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال در صنعت‌های پیشرفته مانند صنعت خودرو سازی، سد سازی یا ساختمان سازی از ورق پلی اتیلن با گرید سنگین استفاده می‌شود. این در حالی ست که در ساخت پوشش گلخانه یا بسته بندی مواد غذایی از گریدهای سبک استفاده می‌شود. قیمت ورق پلی اتیلن با بالا رفتن گرید این ورق‌ها بیشتر خواهد شد.

توانایی تحمل دما

از دیگر عوامل مهمی که بر قیمت ورق پلی اتیلن تاثیر گذار می‌باشد توانایی تحمل دما توسط این ورق‌ها است. ورق‌های پلی اتیلن می‌توانند به صورت مستقیم و غیر مستقیم محدوده دمایی خاصی را پوشش دهند. این ورق‌ها در این محدوده دمایی دچار تغییر شکل و تغییر ساختار نخواهند شد و ماهیت خود را حفظ می‌کنند. برخی از ورق‌های پلی اتیلن می‌توانند تا دمای ۱۳۰ درجه سانتیگراد هم دما را تاب بیاوردند. با این حال برخی از گریدهای خاص این ورق دمای کمتری را می‌توانند تحمل کنند. بنابراین محدوده دمایی که ورق‌های پلی اتیلن توانایی تاب آوردن در آن محدوده را دارند در قیمت ورق پلی اتیلن می‌تواند تاثیر مستقیم داشته باشد.

وزن و ابعاد و ضخامت

دیگر فاکتورهایی که روی قیمت ورق پلی اتیلن تاثیر گذار هستند ضخامت و ابعاد و وزن این ورق‌ها می‌باشد. ورق پلی اتیلن در ضخامت‌های مختلف از ۱ تا ۳۰۰ میلیمتر به تولید می‌رسد و هر کدام دارای ابعاد و وزن خاص خود هستند. این فاکتورها می‌توانند به عنوان اصلی ترین موارد روی قیمت ورق پلی اتیلن تاثیر گذار باشند.

هزینه‌های تولید ورق پلی اتیلن

هزینه‌های تولید مهمترین عامل پنهان در قیمت ورق پلی اتیلن می‌باشد. نرخ فروش ورق پلی اتیلن PE مطمئناً توسط هر کارخانه‌ای متفاوت است. این موضوع می‌تواند ناشی از تفاوت در هزینه‌های تولید باشد. بی شک هزینه‌هایی مثل دستمزد نیروی کار، هزینه‌های حمل و نقل، هزینه سوخت، استهلاک دستگاه‌ها و هزاران فاکتور دیگر که در روند تولید نقش دارند در قیمت نهایی ورق پلی اتیلن موثر می‌باشد.

قیمت اقتصادی ورق پلی اتیلن HDPE در پکیلون

قیمت و خرید ورق پلی اتیلن در سایت پکیلون

با وجود واردات زیادی که از کشورهای هم جوار به ویژه چین در حوزه‌های صنعت شاهد هستیم می‌توان گفت که قیمت گرانول‌های تولید داخل، نقش اصلی را در تعیین قیمت ورق پلی‌اتیلن ایفا می‌کند. اکثر تولیدکنندگان به دنبال این هستند که در عین ارائه قیمت‌های اقتصادی کیفیت تولید خود را در سطح بالایی نگاه دارند. خرید ورق پلی اتیلن با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه کار آسانی نیست چرا که عمدتاً محصولات ارزان قیمت به نام محصولات بی کیفیت شناخته می‌شوند. با این حال ما در مجموعه پکیلون بستری مناسب برای صنعتگران عزیز فراهم کرده ایم تا در عین بهره مندی از بالاترین کیفیت اقدام به خرید انواع ورق پلی اتیلن با قیمت مناسب نمایند. شما می‌توانید از هر کجای ایران که هستید برای خرید اینترنتی ورق پلی اتیلن HDPE با قیمت ارزان اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس حاصل نمایید.

پکیلون PAKILON؛ تولید و تامین تخصصی انواع مقاطع تفلونی و پلیمری شامل میلگرد، لوله و ورق در بازار ایران.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6113429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha