۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۲

نیکوکار اعلام کرد؛

مرگ ۱۱۶۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی در دو سال گذشته

مرگ ۱۱۶۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی در دو سال گذشته

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: در سال ۱۴۰۱ در شهر تهران تعداد ۵۴۰ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۲۴ نفر در اثر تصادفات ناشی از رانندگی فوت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابولفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران از برگزاری نشستی با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با موضوع نصب به روز رسانی و توسعه سامانه‌های ثبت تخلفات رانندگی در سطح استان تهران خبر داد.

نیکوکار در دیدار با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: متأسفانه در سال ۱۴۰۱ در شهر تهران تعداد ۵۴۰ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۲۴ نفر در اثر تصادفات ناشی از رانندگی فوت کردند که این آمار حکایت از افزایش ۱۶ درصدی متوفیان دارد.

وی افزود: در فروردین سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۲ نفر و در فروردین سال جاری تعداد ۵۵ نفر از شهروندان در شهر تهران بر اثر رانندگی فوت شده‌اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: دادگستری استان تهران بر اجرای کامل و جامع قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با توجه به تقسیم کار قانونی و تکالیف و وظایف ارجاعی تأکید دارد.

وی بیان کرد: در ماده ۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تهیه و نصب و نگهداری تجهیزات الکترونیکی از قبیل عکس‌برداری، فیلمبرداری و سامانه‌های ماهواره‌ای و نظایر آن جهت ثبت و کنترل عبور و مرور در شهرها را به عهده شهرداری‌ها قرار داده است، ضرورت دارد شهرداری تهران در بروز رسانی و تعمیر و نگهداری این نوع تجهیزات کوشا باشد.

نیکوکار گفت: به استناد ماده ۲۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، راهنمایی و رانندگی مکلف است امکان دسترسی رانندگان و مالکان به صورت وضعیت وسایل نقلیه را از طریق شبکه‌های تارنما یا تلفن گویا فراهم سازد و از طریق پست یا سامانه‌های الکترونیکی و مخابراتی سالانه به مالکان وسایل نقلیه صورت وضعیت تخلفات و عنوان جرایم وسیله نقلیه متعلق به آن‌ها را اعلام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: ارسال پیامک از سامانه‌های راهور به راننده متخلف بیانگر این است که پلیس بر رفتار ترافیکی وی نظارت دارد. به این ترتیب افراد ملزم به رعایت و مقررات راهنمایی و رانندگی خواهند شد و به مرور زمان در این زمینه فرهنگ سازی شکل می‌گیرد.

هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن استقبال از اقدامات دادگستری استان تهران در موضوع تصادفات بیان داشت: در حوزه حمل و نقل و ترافیک و بخصوص موضوع سامانه‌های ثبت تخلفات رانندگی عقب افتادگی‌هایی وجود دارد که در صدد جبران آن‌ها هستیم و در راستای خرید و نصب دوربین‌های جدید و به روز رسانی دوربین‌های سابق به گونه‌ای اقدام خواهد شد که تا چند ماه آینده تعداد ۴۰۰ دستگاه دوربین به صورت آنلاین تخلفات رانندگی را رصد و ثبت خواهند کرد.

کد خبر 6113677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha