۱ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۷

در گفت وگو با مهر مطرح شد؛

واکنش یک کارشناس به جابجایی رکورد وزیر سابق ورزش توسط یک ملی‌پوش

واکنش یک کارشناس به جابجایی رکورد وزیر سابق ورزش توسط یک ملی‌پوش

مدیر پیشین تیم‌های ملی گفت: زمانپور واقعا از استعدادهای خوب دوومیدانی است که امیدوارم در مسابقات آتی بازهم شاهد موفقیت او باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های بین المللی دوومیدانی در حالی به میزبانی ترکیه برگزار شد که دونده های ایران نتایج خوبی را به دست آوردند. در جریان برگزاری این مسابقات سید امیر زمانپور دونده دوهای استقامت ایران موفق شد ضمن کسب عنوان قهرمانی در رقابت ماده ۵۰۰۰ متر، رکورد ملی این ماده را پس از ۲۹سال ارتقا دهد؛ رکورد قبلی این ماده با حد نصاب ۱۳:۵۳.۴۰ دقیقه (۱۳۷۴/۵/۲۰- گوتنبرگ) در اختیار سید حمید سجادی وزیر پیشین ورزش بود.

حسین کیهانی قهرمان بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز موفق شد در دوی ۳۰۰۰ متر مانع با ثبت حد نصاب ۸:۴۵.۷۵ دقیقه، زودتر از سایر رقبا از خط پایان عبور کند و عنوان قهرمانی و مدال طلا این مسابقات را کسب کند. همچنین یوسف آذریان نیز در بخش زیر ۲۰سال این رقابت با ثبت زمان۹:۱۱.۴۰ دقیقه عنوان قهرمانی را کسب کرد. مسعود کامران هم در دوی ۱۱۰ متر مانع با ثبت حد نصاب ۱۳.۸۱ ثانیه زودتر از سایر رقبا از خط پایان عبور کرد و قهرمان شد و در نهایت نیز مهران حسینی دیگر نماینده ایران در ماده ۱۰۰ متر با ثبت حد نصاب۱۰.۹۳ ثانیه در جایگاه ششم ایستاد و به کار خود پایان داد.

تیمور غیاثی در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص ارزیابی خود از عملکرد دونده‌های ایران در این مسابقات گفت: درست است که این ورزشکاران شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک ندارند ولی به هر حال نزدیک این بازیها هستیم و تنور مسابقات گرم است. اتفاق خوبی بود که دوومیدانی کاران ایران هم در این رویدادها حضور دارند و برای موفقیت این رشته در کشورمان تلاش میکنند.

وی افزود: اخیرا هم سه دونده ما فرزانه فصیحی، مهدی پیرجهان و سبحان احمدی نیز در رقابت های لیگ الماس شرکت کردند که اتفاق خوبی بود و نتایج مطلوبی به دست آمد. حسین رسولی و مهدی صابری هم به مسابقات ازبکستان اعزام شدند که امیدواریم اخبار خوبی هم از نتایج آنها به ما مخابره شود. در مجموع شاهد روزهای خوبی در رشته دوومیدانی هستیم که جای خوشحالی دارد.

واکنش یک کارشناس به جابجایی رکورد وزیر سابق ورزش توسط یک ملی‌پوش

مدیر پیشین تیم‌های ملی در مورد ارتقای رکورد در ماده ۵۰۰۰ متر توسط زمانپور در مسابقات ترکیه و اینکه چرا در ۲۹ سال گذشته کسی موفق به ثبت چنین رکوردی نشده بود؛ گفت: برخی رکوردها شخصی است و واقعا جابجایی آن آسان نیست. زمانپور واقعا از استعدادهای خوب دوومیدانی است و بابت این عملکرد به او تبریک می‌گویم. امیدوارم در مسابقات آتی نیز بازهم شاهد موفقیت او باشیم.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی در پایان خاطر نشان کرد: دوومیدانی ایران در یک سال گذشته با اینکه با سرپرست اداره شد ولی روزهای خوبی را پشت سرگذاشت. امیدوارم تلاش ملی پوشان نتیجه داشته باشد تا باز هم به تعداد سهمیه های کشورمان در بازیهای المپیک اضافه شود. انتخابات این فدراسیون هم ۲۱ خرداد برگزار خواهد شد که اتفاق خوبی است به هر حال وقتی تلکیف رییس مشخص باشد شرایط منظم تر جلو می رود.

کد خبر 6113766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha