۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۰۱

تسلیت چین به مناسبت شهادت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به فارسی

تسلیت چین به مناسبت شهادت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به فارسی

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در پیامی به زبان فارسی پیام تسلیت «شی‌جین پینگ» در خصوص شهادت «سید ابراهیم رئیسی» را به زبان فارسی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «هوآ چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه با انتشار پیامی در رسانه اجتماعی خود در ایکس (توئیتر سابق) در خصوص شهادت «سید ابراهیم رئیسی» به زبان فارسی تسلیت «شی‌جین پینگ» ریاست جمهوری کشورش به زبان فارسی را منتشر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این ارتباط نوشت: ۲۰ ماه مه، آقای شی جین پینگ رئیس جمهور چین در خصوص درگذشت جناب آقای سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد نامه تسلیتی را خطاب به جناب آقای محمد مخبر معاون اول جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرد.

«هوآ چون اینگ» در این خصوص ادامه داد: آقای شی جین پینگ به نمایندگی از دولت و ملت چین، ضمن تسلیت عمیق به آقای محمد مخبر، مراتب همدردی خالصانه خود را به خانواده آقای ابراهیم رئیسی و دولت و مردم ایران ابراز می نمایند .

پیام مذکور در ادامه اضافه کرد: آقای شی جین پینگ به آن اشاره فرمودند که جناب آقای ابراهیم رئیسی پس از اتصاب به عنوان رئیس جمهور ایران برای تضمین امنیت و ثبات ایران و پیشبرد توسعه و رونق کشور نقش مهمی را ایفا نمودند و همچنین به تلاش های مثبت جهت تحکیم و تقویت مشارکت راهبردی جامع چین و ایران پرداختند.

پیام سخنگوی وزارت خارجه چین می افزاید: درگذشت ایشان یک فقدان بزرگ برای مردم ایران است و مردم چین نیز یک دوست خوب را از دست داده و بسیار غمگین است. دولت و مردم چین دوستی دیرینه پکن و تهران را بسیار گرام می دارند. با تلاش مشترک فیمابین، مشارکت راهبردی جامع چین و ایران به طور مداوم تحکیم و توسعه پیدا می کند.

کد خبر 6113857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha