۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۴۱

امام جمعه محلات:

شهید آیت‌الله رییسی مصداق عبد صالح خدا بود

شهید آیت‌الله رییسی مصداق عبد صالح خدا بود

امام جمعه محلات گفت: شهید آیت‌الله رئیسی مصداق عبد صالح خدا بود و همه در شهادت او سوگوار هستند چرا که محبوب دلها بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام دکتر مهدی ربانی شامگاه دوشنبه در آئین گرامیداشت شهادت رئیس جمهور و همراهانش در مسجدالقائم محلات، پایداری در راه خدا و دین خدا را امری مهم دانست و افزود: اگر انسانی در مسیر خدا گام برداشته و با تمام وجود به این مسیر پایبند باشد و حتی جان خود را در این راه فدا کند، از سوی خداوند ستایش شده و پاداش خواهد گرفت.

وی پایبندی به عهد با خدا را از صفات برجسته مؤمنین صادق خواند و اظهار کرد: مؤمنان به عهدی که با خدا بسته‌اند، وفادار بوده و تا پای جان به آن پایبند خواهند بود.

ربانی تواضع در برابر خدا، مؤمنان و پایداری مقابل کافران را مصداق جهاد دانست و افزود: فردی که به مردم و مؤمنین خدمت می‌کند و از تهمت‌ها، ناملایمت‌ها و کینه‌ورزی‌ها واهمه ندارد، فضل الهی شامل او شده و شایعات او را از مسیر منحرف نخواهد کرد.

وی ادامه داد: هر زمان انسان از ایمان سرشار شود، مورد تحسین مردم قرار گرفته و محبت او در دل‌ها جاری شده و مورد تحسین دیگران قرار می‌گیردو باید اذعان داشت که آیت‌الله رئیسی مصداق عبد صالح خدا بود و همه در شهادت او سوگوار هستند چرا که در دل‌ها جای داشت.

وی گفت: صداقت در کلام، رفتار و گفتار رئیس جمهور مردمی دولت سیزدهم مشهود و ملموس بود و با توجه به اینکه شهید آیت الله رئیسی از این ویژگی برخوردار بود، محبت وی در دل مردم جای داشت و این صداقت هدیه‌ای از سوی خدا بود.

امام‌جمعه محلات گفت: این انقلاب با نیت خالص امام خمینی (ره) آغاز شده و با اخلاص شهدا و ایثارگران ادامه پیدا کرده و با خون شهدا آبیاری شده و وابسته به خدا، دین و توحید است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب به کسی متکی نیست، ادامه داد: این تصور وجود داشت که انقلاب به امام راحل متکی بوده و با فوت وی دچار خلل خواهد شد اما چون این انقلاب بر پایه مردم محوری بنا شده با از دست دادن بزرگان خود، آسیبی ندید و همچنان به راه خود ادامه می‌دهد.

ربانی با اشاره به دشواری‌های مسیر انقلاب، افزود: مردم با وجود مشکلات در این گام، نورانی به ذات اقدس الهی تکیه کرده‌اند و هر حادثه‌ای از سوی او به مصلحت آنها خواهد بود.

کد خبر 6114155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha