قحطی «فاجعه‌بار» جان یک میلیون فلسطینی را می‌گیرد

قحطی «فاجعه‌بار» جان یک میلیون فلسطینی را می‌گیرد

تداوم محاصره نوار غزه و ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه توسط رژیم صهیونیستی باعث وخامت اوضاع و گسترش قحطی در غزه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یکی از مدیران دفتر هماهنگی امور انسانی (اوچا) اعلام کرد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار فلسطینی از سطح فاجعه باری از قحطی در نوار غزه رنج می‌برند.

در همین راستا یک کودک فلسطینی دیگر در بخش مراقبت‌های بیمارستان کمال عدوان واقع در شمال غزه به دلیل از کار افتادن سیستم اکسیژن رسانی و تداوم محاصره این بیمارستان به شهادت رسید.

دفتر اوچا همچنین تاکید کرد که طی ۲ هفته گذشته بیش از ۹۰۰ هزار فلسطینی از جمله ۸۱۲ هزار تن از ساکنان رفح بار دیگر آواره شده و مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند.

حسنی مهنا سخنگوی شهردار غزه پیش از این در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اعلام کرد که یکی از مشکلات مردم غزه از زمان آغاز جنگ در این منطقه بحران بی‌آبی است. آب شرب به مقدار بسیار اندکی به منازل می‌رسد و در بسیاری از مناطق، امکان دسترسی به آب مصرفی وجود ندارد و شهروندان برای دسترسی به مقادیر اندکی آب، دردسرهای زیادی را متحمل می‌شوند.

این روند تا جایی است که متوسط آب قابل مصرف که در دسترس خانواده‌های فلسطینی قرار می‌گیرد، ۵ لیتر در روز است، این در حالی است که بر اساس ارزیابی مؤسسات بین المللی میزان آب مورد نیاز انسان روزانه از ۱۲۰ لیتر فراتر می‌رود.

کد خبر 6114270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha