۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۴

مطلق عنوان کرد؛

سلامت غذا باید در برنامه تمامی دستگاه ها قرار بگیرد

سلامت غذا باید در برنامه تمامی دستگاه ها قرار بگیرد

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور گفت: تمامی دستگاه‌ها باید با همدلی و همفکری، سلامت غذا را از مزرعه تا سفره در برنامه‌های خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین نشست ۳۸ دبیرخانه سلامت دستگاه‌های اجرایی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و مسئولین دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

محمداسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور در این نشست ضمن تسلیت شهادت دکتر سید ابراهیم رئیسی، دکتر حسین امیر عبداللهیان و هیأت همراه در سانحه هوایی، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند امور مربوط به سلامت مردم با جدیت بیشتر از گذشته پیگیری خواهد شد و هیچ خللی در امور مردم و کشور صورت نمی‌پذیرد و بر همین اساس، موضوع سلامت غذا که مهم‌ترین موضوع دولت است در اولویت برنامه‌های این دبیرخانه قرار دارد.

وی اظهار داشت: تمامی دستگاه‌ها باید با همدلی و همفکری، سلامت غذا را از مزرعه تا سفره در برنامه‌های خود قرار داده و پیشنهادات و برنامه‌های خود را به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارسال نمایند.

در ادامه، مهدی اسلام پناه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با ابراز تأثر عمیق از شهادت دکتر رئیسی، تصریح کرد: راه خادم الرضا و رئیس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی را در انجام وظایف محوله بدون هیچ خللی دنبال خواهیم کرد.

زهرا عبداللهی رئیس گروه هماهنگی سیاست‌های امنیت غذا و تغذیه و تهدیدکننده‌های محیطی سلامت و محیط زیست دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی نیز ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی، اظهار داشت: ایشان تنها رئیس جمهوری بود که در مدت یکسال دو جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تشکیل دادند.

وی گفت: آیت الله رئیسی موضوع امنیت غذایی و تأمین غذای سالم و با کیفیت و ارزان را مورد تاکید قرار می‌دادند و طی رهنمودهای دفتر وی که بعد از هفدهمین جلسه شورای عالی ابلاغ شد از همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها خواسته شد اولویت برنامه‌هایشان در خصوص امنیت غذا و تغذیه را ارائه دهند و مأموریت دبیرخانه شورا در این خصوص اخذ و هماهنگی برنامه‌ها و الزامات در خصوص امنیت غذایی از دستگاه‌ها است تا مردم، دسترسی به غذای سالم، ارزان و کافی داشته باشند.

عبداللهی تاکید کرد: برای هدفمندی بیشتر جلسات، در هر جلسه‌ای یک یا دو دستگاه برنامه‌های اولویت دار دستگاه متبوع را در سال جاری اعلام کنند که علاوه بر اینکه سازمان‌های همکار در جریان قرار می‌گیرند دبیرخانه شورای عالی نیز حمایت‌ها و پیگیری‌های لازم را در خصوص اینکه دستگاه‌ها حداقل الزامات را داشته باشند انجام دهند.

در ادامه، زهرا پیراوی ونک مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غذایی سازمان ملی استاندارد ایران، ضمن اعلام موفقیت جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در اپک و آیلک، آن را موفقیت بسیار بزرگی عنوان کرد که بعد از سه دهه برای سازمان ملی استاندارد رقم خورده است.

در این نشست مسئولین دبیرخانه‌های سلامت ۳۸ دستگاه اجرایی حضور داشتند و نظرات خود را در خصوص موضوع جلسه اعلام نمودند.

کد خبر 6114365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha