ایندیپندنت:بایدن اسرائیل را مسلح کرده و در قحطی شمال غزه شریک است

ایندیپندنت:بایدن اسرائیل را مسلح کرده و در قحطی شمال غزه شریک است

روزنامه ایندیپندنت به افشای اسناد درز یافته و اظهارات مسئولان کنونی و سابق آمریکایی پرداخته که جو بایدن را به دست داشتن در گرسنگی در شمال نوار غزه و وقوع فاجعه‌ در این منطقه متهم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی تاکید کرد که بایدن و دولت او به خاطر بی‌اهمیتی به هشدارهای مکرر کارشناسان و آژانس‌های امدادرسانی، متهم به دست داشتن در قحطی و گرسنگی در غزه هستند.

این گزارش می‌افزاید که گفتگو با مسئولان کنونی و سابق آمریکایی در آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا، وزارت امور خارجه و برخی ارگان‌های دیگر نشان می‌دهد که دولت بایدن حاضر نشده از نفوذ خود استفاده کند و رژیم صهیونیستی را که میلیاردها دلار کمک نظامی از این کشور دریافت می‌کند، وادار کند اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را بدهد.

ایندیپندنت افزود که علاوه بر این، مسئولان سابق آمریکایی گفته‌اند دولت بایدن پوششی دیپلماتیک را برای رژیم صهیونیستی جهت فراهم کردن زمینه گرسنگی در غزه از طریق سنگ‌اندازی بر سر راه تلاش‌های بین‌المللی برای آتش‌بس در غزه یا کاهش بحران انسانی در این باریکه ایجاد کرده است.

این روزنامه به نقل از "جاش پول" از مسئولان سابق وزارت خارجه آمریکا که در اعتراض به جنگ علیه غزه استعفا داد، آورده است که این به معنی چشم‌پوشی از گرسنگی یک ملت نیست، بلکه مشارکت مستقیم در آن است.

طبق گزارش‌های سازمان دیده‌بان حقوق بشر، در ۶ ماه اول جنگ در غزه دست کم ۳۲ فلسطینی از جمله ۲۸ کودک بر اثر گرسنگی و سوء تغذیه جان خود را از دست دادند.

کد خبر 6114498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha