۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲

عصر روز گذشته؛

«روایت باران» به کار خود پایان داد/ پیام تسلیت برای شهدای خدمت

«روایت باران» به کار خود پایان داد/ پیام تسلیت برای شهدای خدمت

نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» پس از یک ماه، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی نگارخانه ترانه باران، نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» که از ۳۱ فروردین ماه در گالری‌های شماره ۱ و ۲ فرهنگسرای نیاوران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری کشور و هنرمندان و خوشنویسان کار خودرا آغاز کرده بود، عصر دیروز ۳۱ اردیبهشت ماه طبق برنامه قبلی در روز ولادت امام رضا (ع) به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه حدود ۲۰۰ اثر از بیش از ۱۶۰ هنرمند خوشنویس به نمایش درآمد. آثار قرآنی در بخش‌های کتابت، قطعه، سطر، حجم، چلیپا، خط نقاشی، حجم و … در ۲ بخش هنرمندان معاصر و بخش قدما میزبان علاقه‌مندان بود. در این میان، تنوع سبک ها و خلاقیت نکته قابل توجه بازدیدکنندگان بود چرا که خطوطی که سال ها مورد بی توجهی قرار گرفته بودند در این نمایشگاه به نمایش درآمد که به طور ویژه می توان از خط محقق یاد کرد.

همچنین کتابت با خط فارسی مورد توجه قرار گرفت و چند نمونه از اصل آثار کتابت قرآن در نمایشگاه قرار داده شد. یک اثر نگارگری که سوره نمل و داستان حضرت سلیمان را به تصویر کشیده نیز از دیگر آثار این نمایشگاه بود. حضور تعداد قابل توجهی از بانوان هنرمند از دیگر نقاط قوت نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران بود.

این نمایشگاه در راستای اهداف پژوهشی خود میزبان برگزاری نشست‌های تخصصی از جمله نشست سیر تحول هنرهای قرآنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن پژوهی و بررسی خط نسخ در دوره معاصر بود. همچنین نگارخانه ترانه باران به عنوان برگزار کننده نمایشگاه روایت باران با همکاری دارالکتابه قرآن کریم درصدد برگزاری کارگاه کاتب و کتابت برآمد که در آن کاتبان از بیش از ۱۱ استان کشور برای کتابت سوره فیل در اعتراض به نسل کشی در فلسطین حاضر شدند.

وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ ...

نگارخانه ترانه باران همچنین شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، آیت الله سید محمد علی آل‌هاشم، حسین امیرعبداللهیان، مالک رحمتی، سردار سید مهدی موسوی و سایر همراهان را به مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران و خانواده شهدا تسلیت گفت.

کد خبر 6114656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha