۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴

مهر گزارش می‌دهد؛

نظر آیت‌الله رییسی در مورد قزوین چه بود؟

نظر آیت‌الله رییسی در مورد قزوین چه بود؟

قزوین- بازخوانی صحبت‌های شهید آیت‌الله رییسی در برهه‌های مختلف در مورد قزوین نشان می‌دهد رییس جمهور مردمی نسبت به ظرفیت‌ها و حتی مشکلات مردم قزوین اشراف کامل داشت.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: مردم قزوین امروز در حالی سوگوار رئیس جمهور شهید خود هستند که خاطرات زیادی را از آیت‌الله رئیسی در مسوولیت‌های مختلف او در خاطر دارند و حتی خود را برای حضور او برای دومین بار به‌عنوان رئیس جمهور آماده می‌کردند.

آیت‌الله رئیسی در دوران تصدی مسئولیت دادستان کل کشور و همچنین معاون اولی قوه قضائیه سفرهای متعددی به استان قزوین داشت و از نزدیک با مردم استان قزوین دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

وی ۱۰ اردیبهشت ۹۶ و در جریان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز به قزوین سفر کرده بود اما بعد از انتصاب به‌عنوان تولیت آستان قدس رضوی و همچنین ریاست قوه قضائیه فرصت سفر به قزوین پیدا نکرد.

با آغاز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی در گفتگویی تلویزیونی به‌طور مستقیم با مردم قزوین صحبت کرد. او که یکی از معدود کاندیداهایی بود که با مردم قزوین به‌صورت اختصاصی سخن می‌گفت نشان داد شناخت خوبی از استان و ظرفیت‌های آن دارد.

کشاورزی قزوین یکی از دغدغه‌های اصلی آقای رئیس جمهور

آیت‌الله رئیسی در این گفت وگوی اختصاصی با مردم قزوین با اشاره به اینکه امروز بحران بی‌اعتمادی در کشور را داریم، تأکید کرد: از دست دادن سرمایه اجتماعی با رفتارهای نادرست و درست صحبت نکردن مردم کافی است.

وی با تأکید بر اینکه بی‌اعتمادی محصول بی‌صداقتی با مردم و پنهان‌کاری با آن‌ها است، تصریح کرد: زمینه‌های بی‌اعتمادی و بی‌صداقتی نسبت به مردم باید از بین برود.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: در استان قزوین ۹۰۰ روستا داریم که کار تولید و کشاورزی برای آن‌ها مهم است و باید زنجیره ارزش و فرآوری محصول فعال شود.

نظر آیت‌الله رییسی در مورد قزوین چه بود؟

وی افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و فراروی و بسته‌بندی در کار کشاورزی یک ضرورت است و باید فعال شود تا ارزش افزوده ایجاد شود و جوانان قزوینی از آن سود ببرند.

وی با بیان اینکه کشاورزی در استان قزوین باید دانش‌بنیان شود، افزود: باید کشاورزی پرمحصول‌تر شده و صنایع تبدیلی و زنجیره ارزش در استان قزوین شکل بگیرد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه باید در بخش تولید مرغ و طیور در استان قزوین سرمایه‌گذاری شود، تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های بومی در استان در دستور کار دولت ما قرار دارد.

لزوم تقویت تولید در استان قزوین

رئیس جمهور شهید اما چند ماه پس از انتخاب و در ۱۸ آذرماه ۱۴۰۰ در دیدار با مجمع نمایندگان استان قزوین بر تقویت تولید در کشور و استان قزوین تأکید کرد.

وی از واگذاری اختیار به استانداران در بودجه ۱۴۰۱ برای تحول در استان خبر داده بود و تأکید کرد: جذب سرمایه‌گذار و تسهیل سرمایه‌گذاری باید در اولویت همه استانداران از جمله استاندار قزوین باشد.

تخصیص ۱۱ هزار میلیارد تومان به استان قزوین

آیت‌الله رئیسی سپس در ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ و در ماه رمضان سفری نیم روزه به استان قزوین داشت؛ سفری که برای مردم قزوین بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های مختلف را به‌عنوان یک دستاورد بزرگ به همراه داشت.

دشت قزوین مورد توجه رئیس جمهور شهید

آیت‌الله رئیسی در سفر به قزوین در دیدار با اقشار مختلف مردم عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های قزوین دشت پهناور قزوین است که رهبر معظم انقلاب علاوه بر بیان در عموم به‌صورت خاص در دو جلسه به آن اشاره کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دشت قزوین بستر مناسبی برای کار دانش‌بنیان است، افزود: دشت قزوین بستر مناسبی برای فعالیت‌های فناوری پایه و علم‌پایه است.

نظر آیت‌الله رییسی در مورد قزوین چه بود؟

رئیس جمهور با بیان اینکه صنایع باید دانش‌پایه و علم پایه باشند، تصریح کرد: احیای واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل استان باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان این موضوع که احیای واحدهای صنعتی از برنامه‌های ویژه وزارت صمت است از استاندار قزوین خواست این موضوع را در خصوص استان قزوین به‌طورجدی از وزارت خانه پیگیری کنند.

آسیب‌های اجتماعی زیبنده استان قزوین نیست

آیت‌الله رئیسی یادآور شده بود: مساله آسیب اجتماعی که موجب رنج مردم شده زیبنده استان نیست و معتقدم با همکاری خود مردم می‌شود این موضوع را کاهش داده و رفع کرد.

وی تقویت سرانه تخت بیمارستانی در استان قزوین را نیز یک اصل دانست و عنوان کرد: زمین‌های وقفی در استان قزوین به علت وجود مردم مؤمن زیاد است و این وقف‌ها عموماً برای حل مشکل مردم و پیشرفت دین اتفاق افتاده است و نباید امروز مانعی برای زندگی مردم باشد بلکه این موقوفات باید گره‌گشای موضوعاتی همچون اشتغال و توسعه استان باشند.

رئیس جمهور شهید در این سفر با حضور در پروژه دولت‌خانه صفوی نشان داد تنها حوزه‌های تولیدی، عمرانی و کشاورزی قزوین برای او مهم نیست بلکه توجه به حوزه فرهنگ و تمدن دیرینه قزوین نیز برای او مهم است.

مرمت دولت‌خانه در دستور کار قرار بگیرد

وی در این بازدید اظهار کرد: اگر در مجموعه صفوی شاهد تعریف طرح جامع نباشیم و مردم احساس نکنند که از سوی میراث فرهنگی اتفاق خاصی در این مکان رخ داده است و یک کار بهتر از کاربری فعلی ورزشی و آموزشی در میان نباشد، برایشان سوال ایجاد خواهد شد.

رئیس جمهور شهید اذعان کرد: در طرح جامع باید مرمت سازی، آزادسازی اراضی این مجموعه، کارهای پژوهشی و باستان‌شناسی دنبال شود.

نظر آیت‌الله رییسی در مورد قزوین چه بود؟

وی گفت: طرح جامع باید حیات و باز زنده سازی مجموعه صفوی را به دنبال داشته باشد و نباید در آن رهایی میراث فرهنگی مشاهده شود.

آیت‌الله رئیسی در این سفر نیم روزه در جمع مدیران استان، قزوین را دیار مردان و زنان با ایمان دانست و تأکید کرد: دشت قزوین دشت حاصلخیزی است که باید برای آن کار بسیار شود و همچنان که حاصلخیز بودن این دشت ضرب‌المثل است باید کار کشاورزی و علم پایه در این دشت نیز برای کشور نمونه باشد و در این زمینه نیاز است همه بخش‌ها همت کنند تا این اتفاق رقم بخورد.

نیاز مردم قزوین به تخت بیمارستانی باید رفع شود

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه موضوع پروژه‌های نیمه‌تمام در استان قزوین در حوزه بیمارستان جدی است، تصریح کرد: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی تنها ۲۰ درصد پیشرفت داشته است اما ساخت آن برای استان دارای اولویت است و باید تکمیل آن در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین علاوه بر قطب کشاورزی، قطب صنعتی نیز محسوب می‌شود، ادامه داد: یکی از کارهای جدی ما تکمیل واحدهای نیمه‌تمام مخصوصاً واحدهایی است که زیرساخت‌های آن موجود است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: مساله تولید، مساله محوری ما است و مدیران باید با همت و کار متفاوت واحدهای صنعتی نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگردانند.

توجه به رفع مشکلات واحدهای تولیدی همچون کنتورسازی و تلاش برای بیکار نشدن ۹۰۰ کارگر، حل مشکل دولت‌خانه، مطالعه ایجاد فرودگاه و در نهایت حل موانع وقف برای توسعه استان قزوین از مهم‌ترین نکاتی بود که آیت‌الله رئیسی در مورد قزوین بر آن تأکید داشتند.

دولت سیزدهم در طول حیات خود اقدامات و دستاوردهای زیادی را برای استان قزوین به ارمغان آورد و بدون شک تحقق این دستاوردها بدون نگاه مثبت و پیگیری‌های رئیس دولت سیزدهم محقق نمی‌شد.

این در حالی است که استقبال مردم قزوین از مراسم عزاداری رئیس جمهور شهید در این دو روز نشان می‌دهد مردم نیز قدردان تلاش‌های رئیس جمهور شهید خود هستند.

کد خبر 6114684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha