۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۷

مزینانی مطرح کرد؛

لزوم تجهیز محیط‌بانان به تکنولوژی‌های روز دنیا

لزوم تجهیز محیط‌بانان به تکنولوژی‌های روز دنیا

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به لزوم به کارگیری فناوری‌های نوین گفت: توجه به آموزش‌های تخصصی و تجهیز محیط بانان به تکنولوژی‌های روز دنیا در حفاظت از محیط زیست ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و روز محیط بان گفت: در خجسته سالروز ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ضامن آهو، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان، جان‌باختگان و مصدومان حفاظت از محیط زیست، روز محیط بان را که مزین به نام آن امام همام است به جامعه محیط زیست بویژه محیط‌بانان عزیز تبریک عرض می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه محیط بانان سرمایه‌های ارزنده محیط زیست کشور هستند و به داشتن محیط بانانی که در راه حفاظت از گنجینه‌های زیست‌محیطی این سرزمین از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و در این راه با وجود تحمل سختی‌های فراوان کماکان در سنگر خدمت و حفاظت از میراث‌های ملی جانفشانی می‌کنند، می‌بالیم، افزود: میلاد خجسته ضامن آهو، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مناسبتی شد تا از زحمات و تلاش‌های خالصانه و صادقانه محیط‌بانان و حافظان عرصه حفاظت از طبیعت و محیط زیست، قدردانی کنیم.

مزینانی تصریح کرد: همچنین یادی می‌کنیم از محیط بانانی که به دلیل عشق به طبیعت، حفاظت و حراست از محیط زیست و تنوع زیستی، جان عزیزشان را فدا کرده‌اند و از درگاه الهی برای همه شهدای محیط زیست کشور طلب رحمت و مغفرت می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم به کارگیری تکنولوژی و فناوری‌های نوین به منظور حفاظت و نظارت هر چه بهتر در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست و همچنین توجه مسؤولان و مردم جامعه به اهمیت، نقش و جایگاه ارزنده وظایف محیط بانان، اظهار داشت: توجه به آموزش‌های لازم و تخصصی و تجهیز محیط بانان به آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های روز دنیا در امر حفاظت از طبیعت و محیط زیست نیز بسیار ضروری است که خوشبختانه در سال‌های اخیر مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در استان تهران نیز حدود ۱۳۸ محیط بان مشغول حفاظت از ۳۶۵ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت استان هستند، گفت: سرانه منطقه هر محیط بان در استان در حدود ۷ هزار هکتار است که نسبت به استاندارد جهانی زیاد بوده و این موضوع بحث حفاظت از مناطق را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.

مزینانی در پایان تصریح کرد: امیدواریم ذات اقدس احدیت همه محیط بانان عزیز را که در مسیر تحقق اهداف متعالی حفاظت از محیط زیست و سرمایه‌های طبیعی از جان مایه می‌گذارند در کنف الطاف خاصه خویش قرار دهد.

کد خبر 6114751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha